اماکن مذهبی شناسنامه شهر شیراز هستند

آیت الله حدائق گفت: شناسنامه شیراز، احمد ابن موسی (ع) و سید علاالدین حسین (ع) و امامزادگان واجب التعظیم و قبرستان «دارالسلام» و مدرسه علمیه «منصوریه» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علیرضا حدائق»، امروز (پنج شنبه 10 تیر) در دیدار با منتخبین ششمین دوره از شورای اسلامی شهر شیراز در مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز گفت: دیدار اعضای جدید شورای اسلامی شهر شیراز با علمای استان مایه خرسندی است.

مسئول مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز افزود: به گفته حضرت محمد (ص) اگر در جامعه ای مشاهده شد که علما خدمت مسئولان می روند بدانید سلامت و سعادتی در کار آنان نخواهد بود اما هنگامی که مشاهده شد مسئولان به دیدار علما و دانشمندان شهر می روند، مشخص می شود که آن مسئول از سلامت برخوردار است.

عضو جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: اعضای جدید در مقابل تک تک آرای مردم شیراز مسئول هستند و در مقابل اعتماد مردم باید این اعتمادسازی استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارک «هود» عنوان کرد: خدا به پیامبر اکرم (ص) در این آیه چهار دستور می دهد که نخستین آن استقامت و پیگری در کار است، بنابر این استقامت رمز موفقیت است و جامعه موفق باید در برابر دشمن های داخلی و خارجی استقامت داشته باشند که اگر استقامت کردیم به فرموده حضرت علی (ع)، رستگار خواهیم شد.

آیت الله حدائق با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های دیگر منتخبان این دوره از شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید مواظب بود تا تخریب رقم نخورد و از افرادی که توانایی خدمت داشتند و رای کافی برای ورود به شورای اسلامی شهر رای نیاورده اند نیز استفاده کرد.

مسئول مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز ادامه داد: یکی از عواملی که جامعه را موفق می کند اخلاص است و به واسطه اخلاص، انسان ها از خصائص شیطانی در امان می مانند.

وی تصریح کرد: هزینه کردن پول بالاشهر در بالاشهر و پول پایین شهر در پایین شهر غلط است و به فرموده خداوند متعال باید پول را از غنی بگیرید و به فقیر بدهید.

آیت الله حدائق عنوان کرد: خداوند به شهری نمره مطلوب می دهند که خداشناسی و اخلاق محوری در آن شهر وجود داشته باشد و از نگاه قرآن کریم برخی از کلان شهرهای ما روستا و برخی از روستا ها شهر هستند.

وی با اشاره به ضرورت بالا بردن سطح دینی و فرهنگی شهر عنوان کرد: در بخشی از اطراف شهر شیراز و روستاها مساجد باید، خانه «عالم» داشته باشند و امکانات در اختیار آنان قرار داد تا توسعه کارهای فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله حدائق با انتقاد از برخی مدیران که توجه به مسائل مذهبی شهر ندارند، گفت: شناسنامه شیراز به باغ «ارم» محدود نمی شود و  شناسنامه شیراز، احمد ابن موسی (ع) و سید علاالدین حسین (ع) و امامزادگان واجب التعظیم و قبرستان «دارالسلام» و مدرسه علمیه «منصوریه» است.

کد خبر 1071887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha