مسابقات قرآنی اوقاف گیلان در دهه ولایت برگزار می شود

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گیلان در دهه ولایت به صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: همزمان با این مسابقات، محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در نشست هماهنگی برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گیلان که صبح امروز(چهارشنبه، ۱۶ تیر) در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد گفت: فرهنگ اهل بیت(علیه السلام) و قرآن مسیر خود را طی می کنند و ما باید در این مسیر به عنوان کسانی که مدیون زحمات آن ها هستیم، تلاش کنیم.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان خدمت به قرآن کریم را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: تلاش برای ایجاد زمینه انس مردم و جامعه با قرآن کریم از رسالت های سازمان اوقاف است.

 

وی با اشاره به ایجاد مراکز افق در بقاع متبرکه برای رونق فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزش قرآن بقاع متبرکه گیلان در حال فعالیت هستند.

 

علیزاده با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت قرآن خاطرنشان کرد: شنیدن آیات کلام‌الله مجید یکی از بهترین شیوه‌ها و رو‌ش‌هایی است که می‌تواند اُنس خاصی با قرآن در میان عموم مردم جامعه ایجاد کند.

 

وی با اشاره به بروز بیماری کرونا و مجازی شدن کرسی‌های تلاوت در بسیاری از مراکز افق بقاع متبرکه گفت: فعالیت‌های قرآن بقاع متبرکه در ۲ سال اخیر تعطیل نشده است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان به برگزاری مسابقات قرآن کریم و تاثیر آن در ایجاد انس با قرآن اشاره کرد و افزود: مسابقات قرآن با معرفی چهره‌های قرآنی جدید و موفق در حوزه قرائت و حفظ قرآن باعث ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

 

وی اذعان داشت: انس با قرآن موجب خودسازی، از بین رفتن خودبینی، حب دنیا و کلیه صفات منفی و زشت می‌شود.

 

علیزاده گفت: انس با قرآن، همراه شدن با گنجینه بی‌پایان و در اختیار داشتن برنامه جامع و کامل یک زندگی سعادتمندانه است که همه به دنبال آن هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گیلان در دهه ولایت در قالب منطقه ای گفت: باید تلاش شود فضای قرآنی در کل استان حاکم شود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان یادآور شد: از ظرفیت مسابقات قرآنی برای تهیه بانک اطلاعات فعالان قرآنی استفاده شود.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهارکرد: همزمان با برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف گیلان محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1073626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha