گلستان وارد پیک پنجم کرونا شد

حق شناس گفت: استان گلستان وارد پیک پنجم شده اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است آسیب های شیوع کرونا در استان بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه 19 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: 17 ماه از شرایط کرونا استان گلستان می گذرد و همه توصیه ها در در این ماه ها به مردم در خصوص پیشگیری از کرونا انجام شده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: استان گلستان وارد پیک پنجم شده وگرچه نسبت به دیگر استان ها عوارض کمتری داریم ولی اگر رعایت نکنیم ممکن است آسیب های شیوع کرونا در استان بیشتر شود.

 

حق شناس متذکر شد: در حال حاضر بیش از 500 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند و گرچه از نظر تخت، تجهیزات و دارو مشکلی وجود ندارد ولی به نظر می رسد که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود با افزایش آمار بیماران رو به رو می شویم.

 

وی افزود: در جلسه مصوب شد که پروتکل های بهداشتی محدودیت های فعالیت  در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اعمال شود و به دلیل اینکه ستاد استانی و ملی کرونا روزهای شنبه برگزار می شود بنا شد در روز چهارشنبه هر هفته اسامی شهرهای و وضعیت آنان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد:  فعالیت های  گروه شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز، فعالیت های گروه شغلی  سه و چهار در شهرهای نارنجی و  فعالیت گروه شغلی چهارم در شهرهای با وضعیت زرد کرونا ممنوع است.

 

 

کد خبر 1074371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha