حمایت از اقدامات دانشگاه شیراز برای تغییر و بهبود جامعه

ستاری گفت: دانشگاه برای تغییر جامعه باید تلاش کند و از هر اقدامی که دانشگاه شیراز برای تغییر و بهبود جامعه انجام دهد مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سورنا ستاری»، امروز (سه ‌شنبه ۲۲ تیر) در سفر یک روزه خود به شیراز و در مراسم افتتاح مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی گفت: دانشگاه شیراز به سمتی در حال حرکت است که برنامه و طرح های آن جزیی از جامعه شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: دانشگاهی که کوچه کنار خود را نتواند درست کند و بهبود دهد، نمی تواند در جامعه و شهر نوآوری کند و شهر هوشمند بیافریند.

وی اضافه کرد: دانشگاه برای تغییر جامعه باید تلاش کند و از هر اقدامی که دانشگاه شیراز برای تغییر و بهبود جامعه انجام دهد مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت.

ستاری تصریح کرد: در زمینه پژوهش نیز باید جامعه و نیازهای آن را محور قرار دهیم و نوآوری کار بخش خصوصی و افراد جوان است و نوآوری با پول دولت رقم نمی خورد بلکه از جوانی در می آید که ساعات زیادی در روز در این زمینه کار می کند.

وی با اشاره به تاثیر سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش بیان کرد: با ورود بخش خصوصی در این زمینه موفقیت های مطلوبی حاصل می شود و در مرکز نوآوری و ... پلتفرم هایی است که بخش خصوصی نیز را می تواند وارد عرصه کند.

ستاری ادامه داد: در پژوهشکده دولتی ساختارها دولتی است که انتظار نوآوری نمی شود داشت اما ثبت شرکت ها و تجاری سازی در این حوزه، پیامدهای مطلوبی در پی خواهد داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه کرد: حضور شرکت ها در حوزه تکنولوژی مهم است که پایه این کار دانشگاه است که باید مسائلی مورد توجه قرار دهند که جزیی از جامعه و برای جامعه مهم باشد.

وی عنوان کرد: تحول فرهنگی توسط دانشگاه ها رقم می خورد که این تحول فرهنگی به پیشرفت جامعه کمک می کند و شرکت ها  تولیدکننده مواد ضد عفونی، دارو، ماسک و ... هستند که با سرمایه گذاری در این عرصه وارد عمل شده و به کمک جامعه می آیند.

کد خبر 1075435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha