نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف امنیت فردی، اجتماعی و خانوادگی را در پی دارد

حجت الاسلام سرلک، بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت ها برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب تأکید کرد و گفت: این مهم امنیت فردی، اجتماعی و خانوادگی را در پی دارد.

حجت الاسلام «مهدی سرلک»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، در زمینه حجاب و عفاف اظهارداشت: عفاف و حجاب قانون خدا و متناسب با فطرت انسان است.

 

امام جمعه الیگودرز افزود: حجاب زیبائی ظاهر زن را می پوشاند اما زیبایی های حقیقی زن از قبیل ایمان، اخلاق، عفت، حیا، تحصیلات و بعد علمی، نقش مادری، همسرداری، مسئولیت پذیری، اصالت خانوادگی، تربیت صحیح و ... را به نمایش می گذارد.

 

وی عنوان داشت: مسئولیت دختران و بانوان مؤمن و محجبه به عنوان الگوی زن مسلمان و با ایمان بسیار خطیر و لازم است در فضائل ایمانی و اخلاقی سرآمد جامعه باشند.

 

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه عفاف و حجاب منطبق بر فطرت پاک انسان است، گفت: حجاب و عفاف قانون خداست و زندگی بر مدار حق عامل سعادت و خوشبختی خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه برکات زیادی از جمله تأمین امنیت فردی، خانوادگی و اجتماعی را در پی دارد.

 

امام جمعه الیگودرز بیان داشت: تبیین فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی مداوم و بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی، رسانه ای و اجرایی است.

 

وی تصریح کرد: فرهنگ حجاب و عفاف باید در کانون خانواده مورد توجه ویژه قرار گیرد و با تربیت اسلامی فرزندان در نهادینه سازی، تبیین و ترویج ارزش ها گام برداشت.

 

کد خبر 1076687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha