اصلاح طرح نهاد کتابخانه های عمومی بررسی شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز کمیسیون در مورد اصلاح طرح نهاد کتابخانه های عمومی کشور بحث و بررسی های شد.

 
غلامرضا منتظری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی که با حضور مسئولانی از نهاد کتابخانه ها و مرکز پژوهش ها برگزار شد در مورد اصلاح طرح نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بحث و بررسی شد.
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با یک برنامه‌ریزی کلی معضلات و مشکلات مربوط به این حوزه را دسته بندی کرده و در قالب طرحی در اختیار مرکز پژوهش های مجلس قرار داده‌اند. مرکز پژوهش ها با یک بررسی تطبیقی و نشست‌های متعددی که با کمیسیون فرهنگی داشتند به یک جمع بندی کلی رسیدند.
 
وی ادامه داد: قرار شد تا نهاد کتابخانه‌ها در مرحله اول به لحاظ تقویت ساختاری به جمع بندی برسند، پیشنهاد دوستان بر این بود نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به سازمان تبدیل شده تا از کارآمدی و  استقلال بیشتری برخوردار باشند، تغییر ساختار در نهاد کتابخانه‌ها  از خواسته دیگر مهمانان حاضر در جلسه بود، در دوره قبل وزیر ارشاد عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌ها بودند در طرح  پیشنهادی رئیس جمهور به عنوان رئیس هیات امنا هستند و همچنین در طرح جدید بودجه و خدمات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسعه پیدا کرده و موضوعات متعددی از قبیل موقوفات، خیرین و منابع مالیاتی مورد بررسی قرار گرفته است.
 
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان این جلسه مقرر شد  اعضای مرکز پژوهش های مجلس اصلاحات لازم برای طرح کتابخانه‌های عمومی کشور را انجام داده  و حداکثر تا ابتدای هفته آینده در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهند تا در اولین فرصت طرح اصلاح شده در کمیسیون فرهنگی نهایی و تصویب شود. 
کد خبر 1079204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha