۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث شده است

مهدیان از احداث ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشورخبرداد و گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نیز مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «عزیزالله مهدیان» معاون بنیاد مسکن کشور امروز(جمعه،8 مرداد) در جلسه افتتاح مسکن محرومان کشور از طریق ارتباط تصویری که با حضور «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در سالن الغدیر استانداری برگزار شد با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در مسکن روستایی طی چندسال گذشته با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت هستیم گفت: طی چندسال گذشته بیش از 2 میلیون واحد مسکن روستایی از پنج میلیون و 300 هزار واحد در قالب این طرح ساخته شده است.

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه 500 واحد مسکونی هم در مناطق آسیب دیده، مقاوم سازی شد افزود: میانگین واحدهای مقاوم سازی روستایی بیش از 50 درصد است.

 

وی مسکن محرومین را مورد اشاره قرار داد و  بیان اینکه این روند از کرمان و سپس سیستان و بلوچستان آغاز شد و همچنان تداوم دارد اظهارداشت: بیش از 116 هزار واحد مسکن محرومین توسط بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی و حدود 20 هزار واحد هم توسط کمیته امداد در حال احداث است.

 

مهدیان افزود: امروز شاهد افتتاح هشتاد هزارمین واحد مسکن محرومین هستیم  و تا پایان سال این 130 هزار واحد با توجه به تامین اعتبار انجام شده به پایان می‌رسد.

 

وی تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض دولت را منبع تامین اعتبار احداث این واحدها دانست و بیان کرد: در هر استان تعهدات بنیاد در احداث مسکن محرومین ظرف یکسال به اتمام رسیده است.

 

مهدیان از اجرای طرح مسکن اقشار کم درآمد روستایی اذعان کرد: از سال 95 ردیف اعتباری برای این امر اختصاص یافت و بیش از صد هزار واحد مسکن روستایی نیمه تمام از این محل احداث و تکمیل شد.

 

کد خبر 1080363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha