تکمیل ۹۰ درصد از مرمت و بازسازی ورودی باب امام حسن(ع)در آستان مقدس عباسی

رئیس بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) از تکمیل ۹۰ درصد از مرحله کاشی کاری ورودی باب امام حسن(ع) از داخل صحن شریف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «مهندس ضیاء مجید الصائغ» رئیس بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: 90 درصد از کار روکش کردن دیوارهای داخلی ورودی باب امام حسن(ع) با کاشی معرق کربلایی که نقش و نگارهای متنوع دارد، به پایان رسیده است و کار برای اتمام این پروژه ادامه دارد تا قبل از دهم ماه محرم آماده شود. باب امام حسن(ع) از مهم ترین باب های آستان مقدس عباسی است.

 

الصائغ افزود: براساس برنامه تدوین شده، کار نصب کتیبه ها و تزئینات سقف که نیاز به دقت بالایی دارد، به زودی آغاز می شود،  کار تزئینات و نقش و نگارها با الهام از آستان مقدس حضرت عباس(ع) انجام می شد.اما به طور کلی، کار با روند صعودی درحال پیشرفت است.

 

وی ادامه داد: کارکنان شرکت کارگزار این پروژه وابسته به شرکت پیمانکاری ارض القدس، برنامه کاری را تهیه کردند که شامل 9 باب آستان مقدس عباسی است، این برنامه به صورت متوالی با طراحی متناسب با ورودی خارجی و صحن شریف از نظر معماری و فنی تهیه شده است.

 

آستان مقدس عباسی توجه بسیاری به همه ورودی های منتهی به صحن شریف عباسی دارد . طراحی و اجرای پروژه زیباسازی ورودی ها شاهکار معماری و هنری فوق العاده ای است.

کد خبر 1081745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha