مردم با انتخاب فردی شایسته برای اجرای یک دوره چهار ساله تلاش کردند/قوه قضائیه آماده کمک به دولت است

حجت الاسلام اژه ای با تشکر از مردم بصیر و زمان شناس برای حضور در انتخابات گفت: مردم ایران با این حضور بار دیگر برگ زرینی را بر تاریخ جمهوری اسلامی افزودند و با انتخاب فردی شایسته برای اجرای یک دوره چهار ساله تلاش کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس دستگاه قضا امروز (پپنجشنبه ۱۴ مرداد) در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی مهندس و بیان اینکه برای همه جانبازان، آزادگان و خانواده‌هایشان آرزوی توفیق دارم، گفت: در روزهای پایانی پر خیر و برکت ماه ذی الحجه هستیم. از خداوند سبحان می‌خواهم که ما را مشمول تفضلات کند و آنچه در عید قربان و غدیر برای همه اولیا و اوصیا مقدر داشتند، برای ملت ما و همه حضار این جلسه مقدر کنند.

 

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تشکر از مردم بصیر و زمان شناس برای حضور در انتخابات گفت: مردم ایران با این حضور بار دیگر برگ زرینی را بر تاریخ جمهوری اسلامی افزودند و با انتخاب فردی شایسته برای اجرای یک دوره چهار ساله تلاش کردند. از خداوند برای این مردم عزت را خواستارم.

 

وی از برگزار کنندگان انتخابات برای تأمین امنیت انتخابات تشکر کرد و گفت: از همه کسانی که از ابتدای انقلاب در قوه مجریه حضور داشتند و صادقانه خدمت کردند، تشکر می‌کنم. از همه برگزارکنندگان انتخابات که شرایط امن و اطمینان بخشی را برای اخذ آرای مردم و صیانت از آرای آنها فراهم کردند کمال تشکر را دارم و از همه کسانی که در دوره‌های مختلف ریاست‌جمهوری خدمت صادقانه به نظام و مردم داشتنن تشکر می‌کنم. مردم با انتخابشان قدرت و مسئولیت بزرگی را بر دوش رئیس‌جمهور می‌گذارند، رئیس جمهور طبق قانون اساسی عالی ترین مقام رسمی کشور پس از مقام معظم رهبری است و مسئول اجرای قانون اساسی و اجرای قانون است.

 

وی با بیان اینکه این قدرت قانون و مسئولیت امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده است، ادامه داد: رئیس جمهور امروز در پیشگاه قرآن کریم و در خانه ملت و مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و شورای نگهبان به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد و سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت مردم و اعتلا مردم کند.

 

رئیس قوه قضاییه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه رئیس‌جمهور با کمک سایر نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر بیش از پیش موفق باشد، گفت: همان گونه که در روز تنفیذ مطرح کردند هر چه سریع تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری اقدام عاجلی داشته باشد و همچنین در از بین بردن زمینه فساد و رانت و تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام به عمل آورد.

 

وی با بیان اینکه امیدوار هستم رئیس‌جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصاً بندهای ۱۶ گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تامین می کند اهتمام لازم داشته باشد، گفت: اعلام می‌کنم قوه قضائیه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد و در مبارزه بی امان با فساد در ساحت های مختلف جدی تر از همیشه خواهد بود.

کد خبر 1082342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha