مراجعه ۳۲۰ گلستانی روزانه به مراکز درمانی/ برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

حق شناس به مراجعه ۳۲۰ گلستانی به مراکز درمانی گلستان اشاره کرد و گفت: بار بستری بیماران کرونایی از ۱۴۰ نفر به ۲۸۰ نفر در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه ۱۶ مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 939 بیمار در مراکز دولتی استان گلستان بستری هستند و ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی استان بالا است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه مراکز دولتی استان گلستان دو هزار و 800 تخت ظرفیت دارد، افزود: برای درمان بیماران کرونایی از ظرفیت دیگر مراکز دولتی، ارتش، سپاه به کارگیری شده است.

 

حق شناس بابیان اینکه میزان مراجعات 320 نفر به مراکز درمانی رسیده است، افزود: تعداد بستری بیماران کرونایی در استان گلستان از 140 نفر به 280 نفر در روز رسیده است و این مهم باعث فشار بیشتر بر کادر درمان می شود.

 

وی به برنامه های ماه محرم اشاره کرد و گفت: مراسم ها براساس پروتکل های بهداشتی باید برگزار شود و در فضای باز از یک سوم ظرفیت و در فضای بسته به شرط آنکه 6 متر ارتفاع داشته باشد از یک چهارم ظرفیت استفاده شود.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه سقف برگزاری جلسات باید دو ساعت باشد، متذکر شد: هیئت های مذهبی می توانند از ظرفیت مدارس در این ایام بهره مند شوند و امیدواریم با همراهی هیئت های مذهبی بتوانیم از این پیک به خوبی عبور کنیم.

 

حق شناس افزود: باید در مکان های سرپوشیده و مسقف مراسم های عزاداری با نظر مرکز بهداشت برگزار شود.

 

وی به سرعت بخشیدن به واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تا آغاز سال تحصیلی باید واکسیناسیون فرهنگیان در دستور کار باشد.

 

 

کد خبر 1082722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha