۱۲۰ طلبه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد جذب شدند

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق این مصوبه تاکنون ۱۲۰ طلبه جذب آموزش و پرورش شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۱۶ مرداد ماه) با اساتید حوزوی و سرگروه های تبلیغی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، گفت: روزی که ملبس به لباس روحانیت شدیم تعهد کردیم به وظایف خود عمل کنیم ولو اینکه مورد بی‌مهری مردم قرار گیریم.

 

وی بر حمایت از حوزه‌های علمیه استان تاکید کرد و افزود: پنج حوزه علمیه خواهران در سطح استان وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

آیت الله حسینی در زمینه کارهای زیربنایی در حوزه‌های علمیه هم گفت: در سفر آیت‌الله اعرافی به استان، احداث حوزه علمیه در باشت و بهمئی مصوب شد، همچنین ارتقاء علمی طلاب سطح دو به سه و سه به چهار تصویب شد و مصوب کردیم چهار رشته تبلیغ، کلام، تفسیر و مشاوره به رشته‌های حوزه اضافه شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زیرساخت‌های این رشته‌ها آماده و تا جایی که در توان باشد بسترها فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه استان طلبه‌های تحصیل کرده و موثر زیادی دارد، گفت: در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران خواستم که نیروهای با استعداد و پرتوان استان‌های کمتر توسعه یافته دیده شوند.

 

آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برخی از طلاب شغل‌های آزاد انجام می‌دهند که خوب است، اما نباید از رسالت واقعی خود دور شوند.

 

امام جمعه یاسوج به طرح مجلس شورای اسلامی در زمینه جذب طلاب واجد شرایط در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۲۰ نفر از طلاب که اغلب خواهران هستند در آموزش و پرورش استان جذب شده اند.

 

وی بیان کرد: جذب طلاب دو پیام مهم دارد؛ نخست اینکه مشکل اشتغال طلاب و روحانیون حل می‌شود و پیام دوم ایجاد تحول در آموزش و پرورش است.

 

آیت الله حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در حد توان از طلاب نویسنده حمایت می‌کنیم، توصیه کرد: طلبه‌ها به بحث تحقیق و پژوهش ورود کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر ظرفیت‌شناسی طلاب حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: اگر مدرسه علمیه جدید احداث کنیم نیازمند استاد هستیم، لذا ظرفیت‌شناسی طلاب صورت گیرد.

 

تاکید بر توجه به مسائل و موضوعات فرهنگی و لزوم فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی توسط اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه از دیگر محورهای سخنان امام جمعه یاسوج بود.

 

وی بر تشکیل شورای نخبگان در استان تاکید کرد و گفت: شورای نخبگان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و وکلاء تشکیل شده و کتابچه راهبردی نوشته شده است.

 

آیت الله حسینی گفت: کتابچه راهبردی استان بسیار خوب و علمی نوشته شده و در حدی است که می‌تواند به یک قانون تبدیل شود.

کد خبر 1082798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha