تجلیل از برگزیدگان جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در روز خبرنگار

منوچهری گفت: همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار، برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» معرفی و تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (شنبه 16 مرداد) از برگزاری مراسم تجلیل برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار، برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» معرفی و تجلیل می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس ادامه داد: این مراسم از ساعت ۱۰ الی ۱۱ روز یکشنبه ۱۷ مرداد به صورت مجازی و با حضور جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور و چهره‌های سرشناس رسانه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اختتامیه نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی، سامانه اطلاع رسانی جشنواره کتاب خوان و رسانه، صفحه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اینستاگرام، آپارات پخش خواهد شد.

منوچهری اعلام کرد: هیئت انتخاب جشنواره «کتاب خوان و رسانه» پس از بررسی‌ و گزینش‌های آثار دریافت شده و داوری نهایی، در روز خبرنگار اسامی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره را معرفی خواهد کرد.

وی ادامه داد: به نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر، نفرات دوم، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی و همراه لوح تقدیر، نفرات سوم، جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر، برگزیدگان بخش‌های جنبی،  ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی و سایر برگزیدگان اول تا سوم بخش ویژه جشنواره نیز سه جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

منوچهری اضافه کرد: نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در ۶ بخش اصلی خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، گفت‌و‌گو، مقاله و عکس و ۲ بخش جنبی اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌ های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی با ۱۱ موضوع محوری برگزار شد.

وی تاکید کرد: بخش ویژه جشنواره به رسانه‌ های دیداری و شنیداری با رویکرد توجه به اخبار و گزارش ‌های ویژه رسانه‌ های ملی در حوزه کتابداران، کتاب خوان‌ها و کتابخانه های عمومی اختصاص یافت.

منوچهری با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتاب خوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه ‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌ های کتابخانه‌ های عمومی و ... برگزار شد.

کد خبر 1082813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha