عزاداری محرم در بیت سادات خوشرو برای دومین سال به صورت مجازی برگزار می شود

بیت سادات خوشرو به عنوان بانی بزرگترین روضه خانگی در استان کرمان که قریب یک قرن سابقه برگزاری عزاداری برای اباعبدالله الحسین را دارد؛ امسال در دومین سال کرونایی بار دیگر حفظ سلامت عمومی را نصب العین قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ بیت سادات خوشرو به عنوان بانی بزرگترین روضه خانگی در استان کرمان که قریب یک قرن سابقه برگزاری عزاداری برای اباعبدالله الحسین را دارد؛ امسال در دومین سال کرونایی بار دیگر حفظ سلامت عمومی را نصب العین قرار داد.

 

 

عزاداری دهه محرم در بیت سادات خوشرو در سال های قبل از کرونا در حالی برگزار می شد که این بیت از سحرگاه هر روز میزبان خیل هزاران نفر از عزاداران حسینی بود.

 

 

در پی شیوع کرونا و به دلیل ازدحام بی سابقه عزادارانی که سالهای سال در روضه های سادات خوشرو شرکت می کردند؛ برگزارکنندگان مراسم، امسال نیز در اطلاعیه ای از برگزاری مراسم به صورت مجازی خبر دادند.

 

 

در اطلاعیه مذکور آمده است«با عرض تسلیت به پیشگاه حضرت حجت بن الحسن المهدی(عج) به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ بدینوسیله به اطلاع می رساند جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و حفظ سلامت همشهریان و احترام به کادر درمان، متأسفانه امسال نیز از برگزاری مراسم عزاداری به صورت عمومی در عزاخانه سادات خوشرو معذور بوده و مراسم عزاداری و روضه خوانی فقط به صورت خانوادگی و محدود برگزار شده و همشهریان عزیز می توانند مراسم را از طریق شبکه های اجتماعی به آدرس @aashoora مشاهده فرمایند.

 

 


امیدواریم با از بین رفتن این بیماری، بزودی توفیق خدمتگزاری میهمانان و عزاداران حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) نصیبمان شود.»

 

 

 

سال گذشته نیز بیت سادات خوشرو با نشر بیانیه ای اعلام کرد که آیین معنوی زیارت عاشورا و عزاداری در عزاخانه حسینی این خاندان برگزار نمی شود و خیمه عزای حسینی (ع) فقط به منظور ادای احترام به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به صورت نمادین برپا خواهد شد لذا از عموم مردم درخواست شد در ایام محرم الحرام از ورود به عزاخانه خودداری و مراسم را از طریق شبکه های اینترنتی از قبیل تلگرام و اینستاگرام با آدرس @aashoora پیگیری کنند.

کد خبر 1083241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha