شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تلویح ضدارزش ها بپردازد

نخعی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای ترویج مبانی اصلی انقلاب، تلویح ضد ارزش هایی که شکل گرفته همانند اشرافی گری، غرب گرایی و مصرف بی رویه در برخی موارد همانند انرژی اقدام و فرهنگ سازی کند.

«مصطفی نخعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعد از انقلاب برای هماهنگی و ایجاد انسجام نظام تبلیغاتی بین دستگاه ها و مراکز تبلیغی نظام تشکیل شد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت، سیاست گذاری برای اجرای مراسمات رسمی که در تقویم کشور هست و یا مسائل مهمی که در جامعه رخ می دهد، تشکیل شده است، افزود: یکی از مهمترین اهداف و ارکان نظام جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه های مختلف است و همیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر همراهی با نظام و حضور مردم تاکید مؤکد داشته اند که این نهاد در این زمینه خوب عمل کرده است.

 

نخعی در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف دشمن هم کمرنگ کردن نقش و حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب و نظام بوده است، به نظر می رسد شورای هماهنگی تبلیغات سلامی در این خصوص نقش ویژه ای را ایفا کرده و همواره زمینه ساز حضور مردم بوده است.

 

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکنون در ایجاد وحدت، امید آفرینی و تحکم پایه های نظام روند رو به رشدی را داشته است، تصریح کرد: از زمان شکل گیری شورا تاکنون اقدامات درخوری انجام شده است اما نقش شورا در وحدت آفرینی ملموس است.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نقطه عطف فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را «9دی» عنوان کرد و افزود: فعالیت شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی برای ساماندهی فتنه 9 دی نمایان بود.

 

لزوم استفاده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ظرفیت فضای مجازی

نخعی ضمن قدردانی از فعالیت های شورای هماهنگی تبلغات اسلامی برای حضور مردم در صحنه های مختلف نظام و انقلاب، اضافه کرد: هم اکنون در شرایط کرونایی قرار داریم و برگزاری مراسمات حساس است و از طرفی دشمنان نظام برای حضور کمرنگ مردم برنامه ریزی می کنند لذا نقش شورا در این برهه مهم است تا بتواند از روش های مختلف زمینه حضور مردم در مراسمات مختلف را فراهم کند که یکی از پیشنهادات پرداختن بیشتر و بهتر به فضای مجازی است.

 

وی افزود: لازم است این شورا با تکیه بر تخصص و کار حرفه ای تمرکز بیشتری بر فضای مجازی داشته باشد تا بتواند از این طریق هم وحدت آفرینی داشته باشد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام دوم انقلاب، گفت: نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفتمان سازی بیانیه گام دوم در سطح جامعه ویژه است؛ در مجموعه رسالت ها و ماموریت های موجودِ این نهاد، پرداختن به گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب می تواند اثربخش باشد.

 

نخعی پیشنهاد کرد تا شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی در مناسبت ها و برنامه های مختلف برای اشاعه ارزش های مهم همانند کار جهادی، ترویج مبانی اصلی انقلاب، تلویح ضد ارزش هایی که شکل گرفته همانند اشرافی گری، غرب گرایی و مصرف بی رویه در برخی موارد همانند انرژی اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ایران بالاترین شدت مصرف انرژی را دارد، خاظرنشان کرد: کاهش مصرف و اسراف در برخی موراد، نیاز به فرهنگ سازی دارد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کنار تبلیغ موارد انقلابی، می تواند در این زمنیه نیز نقش آفرینی کند.

 

 

کد خبر 1083612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha