انس بیشتر مردم با خدا هدف برگزاری  عزاداری‌های محرم در مساجد  باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین دوست محمدی گفت: برنامه‌ریزی مساجد باید به گونه‌ای باشد که هدف اصلی از اجرای هر برنامه‌ای انس بیشتر مردم با خداوند باشد و این کار فقط از طرق بیان معارف نورانی اهل بیت (ع) ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین «هادی دوست محمدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ما در صورتی در برگزاری مجالس حسینی در مساجد به موفقیت رسیده ایم که مردم را با امام حسین (ع) بیشتر آشنا کنیم، اظهار کرد: با تعریف خواب در منابر یا سخن گفتن از فلان عارف یا بهمان سالک به این نتیجه نمی رسیم، زیرا ما اصول خود را فقط باید از قرآن و عترت (ع) بهره مند شویم.

 

امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) افزود: ائمه جماعات مساجد ضمن اینکه باید به استقلال فکری منبری هایی که دعوت می کنند در انتخاب موضوعات سخنرانی های شان احترام بگذارند ولی باید در فضایی دوستانه و سرشار از احترام به مبلغان یادآوری کنند که نباید هر سخنی را در سخنرانی های شان بیان کنند.

 

وی اضافه کرد: اگر تحلیل درست در همه مناسبت های مذهبی در منابر مساجد بیان شود، آنگاه شاهد حضور نسل های تحلیل گر در حوزه های مختلف خواهیم بود، این درحالی است که گاهی مطالب خلاف واقع و گاهی نیز مطالب غیرمفید در مساجد بیان می شود. وقتی جامعه ما تحلیل گر باشد، آنگاه شاهد انتخاب های نادرست در انتخابات نمی شویم که همین انتخابات موجب بروز مشکلات وسیعی برای کشور در تمام حوزه ها می شود.

 

دوست محمدی گفت: ما در برگزاری برنامه های مختلف در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) از جمله در ماه های محرم و صفر تلاش می کنیم، با دقت از سخنرانان دعوت کنیم و هسته فکری این مسجد، به هر سخنرانی که دعوت می کند، سه موضوع مرتبط با آن مناسبت و مسائل روز پیشنهاد می کند، البته ان منبری در انتخاب موضوعات، آزاد است و ما فقط موضوعات را پیشنهاد می کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مساجد باید به گونه ای باشد که هدف اصلی از اجرای هر برنامه ای انس بیشتر مردم با خداوند باشد و این کار فقط از طرق بیان معارف نورانی اهل بیت (ع) ممکن است بنابراین منبرها باید فقط و تنها فقط پیرامون شرح و تفسیر آیات قرآن کریم و چهارده معصوم (ع) اختصاص بیابد.

کد خبر 1083671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha