لزوم بهره برداری از ظرفیت عزاداری محرم برای ترویج وقف

حجت الاسلام علیزاده در نشست اعضای قرارگاه استانی سید الشهدا(ع) گفت: از ظرفیت عزاداری ماه محرم برای ترویج فرهنگ وقف استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در نشست اعضای قرارگاه استانی سیدالشهدا(علیه السلام) که در اداره کل اوقاف گیلان در رشت برگزار شد با اشاره به اجرای مراسم عزاداری ماه محرم در بقاع متبرکه گیلان گفت: طرح بصیرت عاشورایی در 99 بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری اعلام کرد: حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد و گروه های ویژه ای از کارکنان و خدام افتخاری، مامور نظارت بر حسن اجرای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری بقاع متبرکه هستند.

 

وی افزود: هیچ دینی مانند اسلامی برای بهداشت و سلامت انسان دستورات و توصیه ندارد.

 

علیزاده با بیان اینکه روح نهاد دین، اجتماعی است، گفت: هر کس به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست و یکی از امور مهم مسلمین مسئله سلامت است.

 

وی خاطرنشان ساخت: جامعه دینی از دیگر اقشار مسائل بهداشتی را بیشتر و بهتر رعایت می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، خواستار هماهنگی دستگاه های فرهنگی و دینی در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم شد و گفت: برای استفاده بهتر مردم از برکات عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) سنت های چهارپایه خانی و روضه های خانگی به همت مراکز افق بقاع متبرکه رونق می گیرد.

 

وی به پویش های هر منزل یک بیرق امام حسین(علیه السلام) و  هر خانه یک حسینیه اشاره و اظهار کرد: باید تلاش کنیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از توسل به ائمه معصومین(سلام الله) برای بهره برداری در زندگی دنیوی و اخری استفاده کنیم.

 

علیزاده به توجه جدی سازمان اوقاف به تبلیغ در فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بر همین اساس پخش برنامه های عزاداری بقاع متبرکه در فضای مجازی و راه اندازی هیئت های مجازی به همت مراکز افق بقاع متبرکه در دستور کار است.

 

وی همچنین اذعان داشت: اوقاف گیلان از محل عواید موقوفات از طریق تامین کالاهای بهداشتی و دارویی به کادر درمان کمک های قابل توجهی داشته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: از ظرفیت ماه محرم برای ترویج فرهنگ وقف استفاده شود و مداحان و واعظان به نقش فرهنگ وقف در کمک های اجتماعی به ویژه در ایام مبارزه با کرونا اشاره داشته باشند.

 

کد خبر 1083962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha