بیمارستان‌های سیار به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از به کارگیری بیمارستان‌های سیار برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در کشور خبر داد و بر راه اندازی و توسعه مراکز واکسیناسیون توسط این نیرو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه(ع) سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» در حاشیه بازدید از مجتمع درمانی تخصصی شهید علی نجفی در مشهد اظهار داشت: بعد از صدور فرمان روز گذشته فرمانده معظم کل قوا مبنی بر به کارگیری همه امکانات نیروهای مسلح در بخش درمان کشور جهت مقابله با کرونا، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نیروی زمینی سپاه پاسداران تشکیل شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: برای عملیاتی شدن اقداماتی که نیروی زمینی سپاه پاسداران به منظور کمک به بخش درمان استان خراسان رضوی می‌تواند انجام دهد،‌ با حضور در مشهد برنامه ریزی لازم انجام شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: در جلسه‌ای که به منظور بررسی شرایط استان با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) و مسوول بهداری شمال‌شرق نیروی زمینی سپاه داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که علاوه بر به‌ کارگیری بیمارستان سیار به‌عنوان یکی از بیمارستان‌های تخصصی نیروی زمینی در سطح شهر مشهد، بیمارستان ثابتی هم طی دو سه روز آینده به ارائه خدمات به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند که این اقدام می‌تواند در حوزه بهداشت و درمان مؤثر باشد.

سردار پاکپور ادامه داد: به منظور عملیاتی شدن این مهم، بخش‌هایی از مجتمع درمانی شهید نجفی که در جنوب شهر مشهد واقع شده جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی تجهیز خواهد شد.

وی تأکید کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران می‌تواند متناسب با نیاز و درخواست وزارت بهداشت و درمان ضمن توسعه مراکز واکسیناسیون، بعضی از بخش‌های مراقبتی که نیاز به بستری ندارد مثل بخش‌های نقاهتگاهی را در صورت نیاز در شهر مشهد راه‌اندازی کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران  با بیان اینکه سپاه استان نیز از امروز اجرای طرح شهید سلیمانی را آغاز کرده است،‌ گفت: امیدواریم بتوانیم کمک اساسی برای پایین آوردن آلام مردم خراسان رضوی داشته باشیم.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های سیار و استقراری نیروی زمینی سپاه پاسداران در سراسر کشور عمده توان خود را در جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا و ارائه خدمات به بیماران مبتلا به این ویروس به کار گرفته است و در این راستا نقش اساسی داشته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به وضعیت حوزه درمان در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:‌ وضعیت حوزه درمان در استان سیستان و بلوچستان مناسب نبود و این نیرو با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های سیار و همچنین بیمارستان نبی‌اکرم (ص) نیروی زمینی سپاه که در این استان مستقر است در جهت ارائه خدمات به مردم این خطه از کشورمان اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان نیز که وضعیتی مشابه استان سیستان و بلوچستان داشت بیمارستان نیروی زمینی سپاه در این استان به توان خود افزود تا بتواند کمکی به بخش درمان کشور انجام دهد.

کد خبر 1084342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha