طرح شهید سلیمانی موفق ترین طرح کارشناسی شده برای کنترل کرونا/ وعاظ و مداحان برای رعایت پروتکل ها به مردم اصرار کنند

سردار معروفی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی در بعضی جاها بر زمین مانده در حالی که موفق ترین طرح کارشناسی شده است؛ گفت: وعاظ و مداحان باید به مردم اصرار کنند که پروتکل ها را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، شنبه(23 مرداد) در نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح بلافاصله واکنش نشان داد و با جدیت پای کار آمدند زیرا این جدای از وظایف سازمانی و ذاتی؛ وظیفه و رسالتی نسبت به اجرای فرمان امامِ جامعه است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی بعضی جاها روی زمین است زیرا بعضی ها هنوز این طرح را باور ندارند؛ این طرح متعلق به سپاه نیست یک طرح ملی و متعلق به نظام جمهوری اسلامی است که نام شهید عزیز ما روی آن است.

 

 

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی موفق ترین طرح کارشناسی شده است که حتی واکسیناسیون در گام پنجم نیز در آن تعریف شده و همه باید کمک کنند زیرا اگر این طرح درست اجرا شود صد درصد می توان پیشگیری و از خیلی مضرات جلوگیری کرد؛ این طرح دقیق و محله محور و مسجد محور است.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه با قرنطینه خانگی که در این طرح تعریف شده، می توان بار را از دوش علوم پزشکی برداشت؛ افزود: با این جهش جدید بیماری، فرمانداران به عنوان رؤسای ستادهای شهرستانی جدی تر وارد عمل شوند و روز به روز جلسه گرفته شود و وضعیت گزارش داده شود.

 

 

وی کنترل جدی ییلاقات را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه بریا این امر هر تعداد نیروی بسیج که لازم باشد در اختیار ناجا قرار می دهیم اما فرمانداران باید پشتیبانی لازم را داشته باشند؛ تصریح کرد: باید پیشکسوتان {جامعه پزشکی نیروهای مسلح} را فراخوان کرد زیرا کارهای اولیه بیمار را که می توانند انجام دهند و بار را از روی دوش کادر درمان بردارند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نقش رسانه و فضای مجازی در اطلاع رسانی و جلوگیری از عادی انگاری را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه صدا و سیما باید مردم را حساس کند؛ نقش وعاظ و مداحان در ماه محرم را هم مهم خواند و افزود: باید ۳ تا ۴ دقیقه به مردم اصرار کنند که پروتکل ها را رعایت کنند.

 

 

وی ادامه داد: روابط عمومی های دستگاه ها هم باید دستگاه مربوطه را حساس کنند؛ ستاد کرونای استان سخنگو داشته باشد و روزی ۴ بارگزارش بدهد؛ واکسیناسیون را بیشتر کنیم و بخشی از فشار بیمارستان ها را با سالن های قرنطینه سپاه کم کنیم.

 

 

سردار معروفی افزود: خالی کردن بیمارستان هاباعث می شود بخشی ازفشار روانی کادر درمان کم شود. 

کد خبر 1084834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha