از بررسی تقویت روابط بین المللی تا واکسیناسیون عمومی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی دو وزارتخانه امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در نشست صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجید نصیرایی در تشریح  دستور کار امروز( دوشنبه 25 مردادماه ) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون در خصوص  بحث و بررسی برنامه‌های دو وزیر پیشنهادی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در این نشست وزیر پیشنهادی امور خارجه  عبداللهیان خلاصه‌ای از برنامه های خود درباره نحوه اداره دیپلماسی و روابط خارجی در ابعاد سیاسی تا  اقتصادی و فرهنگی را تشریح کرد و در ادامه به ضعف‌های موجود در سیاست خارجی پرداختند.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی در این جلسه تاکید کردند که به دلیل وجود ضعف‌هایی در روابط سیاسی و اقتصادی وزارت امور خارجه باعث شده است که این ضعف‌ها خود را  به صورت مشکلات اقتصادی نشان دهند؛ در دولت سیزدهم باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ تقویت روابط مستحکم با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای آسیایی و آفریقایی از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه بود.

نصیرایی تاکید کرد: در ادامه این نشست اعضای کمیسیون فرهنگی به حمایت قاطع از جبهه مقاومت، حمایت از موضوعات فرهنگی در عرصه بین المللی و استفاده از رایزنان فرهنگی در تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشورهای متفاوت اشاره کردند که بیشتر آنها در برنامه‌های وزیر پیشنهادی بودند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: در ادامه جلسه کمیسیون فرهنگی امروز بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون حضور داشتند در صورتی که بتواند رای اعتماد مجلس را کسب کند برای درمان ویروس کرونا به عنوان اصلی‌ترین مسئله و معضل کشور  برنامه‌های کلی خواهند داشت.

حضور عین اللهی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت در کمیسیون فرهنگی 

نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: در برنامه‌های ارائه شده عین اللهی چند موضوع در اولویت کاری قرار داشت؛ یکی پرداختن به مسئله عدالت بهداشتی و درمانی در کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخودار، توجه به توزیع اعتبارات بهداشتی و درمانی، توجه به واکسیناسیون عمومی برای تمام گروههای سنی خاص و مشاغل حساس  از کارگران گرفته تا کارمندان و فرهنگیان، تغییر وضعیت نیروهای طرحی و تمدید قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، توجه به طرح جوانی جمعیت، تقویت طب سنتی و ایرانی، توجه به ساختار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید نمایندگان سوالات خود را از وزرای پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا آنها پاسخگو باشند.

کد خبر 1085360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha