مطالعه کتاب های خاطرات آزادگان موجب تقویت بنیه اعتقادی و امید آفرینی است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: کتاب های حاوی خاطرات آزادگان باید مطالعه و مورد استفاده قرار گیرد چرا که موجب تقویت بنیه اعتقادی و امید آفرینی است و باور به ما می توانیم را تجلی می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۵ مرداد ماه مصادف با شب هشتم محرم، مراسم عزاداری همراه با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز حسینیه شهدا با سخنرانی امام جمعه جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، با بیان این مطلب که ارث، یکی از مواردی است که خمس به آن تعلق نمی‌گیرد، گفت: ارث ممکن است به ۲ روش به انسان برسد، یکی ارث منتظره از پدر یا بقیه خویشان با شرایط و اسباب مطرح شده در فقه و دیگر ارث غیر منتظره (لایحتسب) همچون ارث بردن از اقوام دور که انسان انتظار نداشته شامل او شود.


امام جمعه جیرفت افزود: ارث غیر منتظره شامل خمس می‌شود و بر ارث منتظره خمس تعلق نمی‌گیرد.


وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: آزادگان، سرمایه های بزرگ و نمونه اعلای صبر، مقاومت و ایثار هستند که دوران اسارت آن ‌ها برای مردم و جوانان دارای درس ‌ها و عبرت‌های فراوان است.


حجت الاسلام تارم بیان کرد: آزادگان در شرایط بسیار سخت هنرمندانه و با بصیرت از دوران اسارت به بهترین نحو عبور کرده و مشکلات این دوران را به فرصتی برای حفظ قرآن کریم، یادگیری زبان ‌های خارجه و غیره تبدیل کردند که این امر اقدامی معجزه‌ آسا محسوب می شود.


امام جمعه جیرفت اظهار کرد: کتاب های حاوی خاطرات آزادگان باید مطالعه و مورد استفاده قرار گیرد چرا که موجب تقویت بنیه اعتقادی و امید آفرینی است و باور به ما می توانیم را تجلی می‌بخشد.


وی تصریح کرد: اسارت رزمندگان این پیام را صادر می‌کند که وقتی آزادگان در شرایط بسیار سخت اسارت قادر به حفظ دین، فراگیری هنر و علوم بوده‌اند پس ما نیز اکنون در شرایط موجود در کمال امنیت می‌توانیم بسیار بهتر عمل کنیم.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: یکی دیگر از مفاهیم کلیدی و مهم در سبک زندگی اسلامی، مسئله عفو و گذشت است و نادیده گرفتن این اصل امروز در میان خانواده‌ها و جامعه اسلامی، متاسفانه موجب شلوغی و ازدحام بسیار تاسف آور دادگاه ها و پاسگاه ها شده است.


امام جمعه جیرفت ادامه داد: تاسف هنگامی بیشتر می‌شود که اکثر این مراجعین به دلیل اختلافات خانوادگی درخواست طلاق دارند، طلاق در آموزه‌های دینی و کلام پیامبر اسلام (ص) به عنوان منفورترین کار حلال از آن یاد شده است.


وی تاکید کرد: زن و مردی که اقدام به طلاق می‌کنند در واقع موجب غضب و خشم خداوند می‌شوند و انسان های با تقوا کسانی هستند که اهل انفاق علنی و سری با نیت الهی، فرو برنده خشم بی‌ مورد و همچنین اهل عفو و گذشت از خطای مردم هستند.


حجت الاسلام تارم در خاتمه، عنوان کرد: مدیر جامعه اسلامی باید در کوچه، خیابان، بازار و در همه حال در کنار مردم باشد و از نزدیک مشکلات مردم را ببیند و مرد میدان و عمل باشد.

کد خبر 1085474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha