۴۵۰ مورد بازدید از هیئات مذهبی و مجالس عزاداری استان ایلام

حجت الاسلام رئیسی یا بیان اینکه از ابتدای محرم تا کنون ۴۵۰ مورد بازدید از هیئت های عزاداری و مجالس عزاداری استان ایلام انجام شده است، گفت: تجمع هیئت‌های مذهبی استان ایلام در روز تاسوعا و عاشورای حسینی لغو گردیده است.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با هدف نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا ویژه مراسمات محرم طی ۸ شب اول محرم ۴۵۰ مورد بازدید از هیئت های مذهبی و مجالس عزاداری انجام شده است.

 

حجت‌الاسلام «منوچهر رئیسی» با بیان اینکه  ۱۲ تیم نظارتی بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت های مذهبی و عزاداری در استان نظارت دارند، افزود:  در این بازدید ها نکات و تذکرات لازم به هیئت های مذهبی اارئه شده است.

 

وی ابراز کرد: مسئولیت برگزاری مراسمات عزاداری محرم بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی استان است و بر این اساس در ابتدای محرم جلسات توجیهی برای روحانیون تبلیغی هیئت های مذهبی و مداحان برگزار  شد و در این خصوص اقناع سازی کامل صورت گرفته است.

 حجت الاسلام رئیسی در خصوص تجمع هیئت‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، یادآور شد: تجمع هیئت‌های مذهبی استان ایلام در روز تاسوعا و عاشورای حسینی لغو گردیده و هیئت های هیچ گونه برنامه دسته روی در یان روزها نخواهند داشت.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: هر هیئت در همان مکانی که از ابتدای ماه محرم محفل عزاداری و سوگواری را برگزار کرده است روز تاسوعا و عاشورا نیز می‌تواند در همان مکان آئین عزاداری را برگزار کند.


وی خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام«الله نور کریمی تبار»نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ایلام در روز عاشورا اقامه خواهد شد.

کد خبر 1085658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha