فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تاسوعا و عاشورای حسینی 

اصغر مکارم گفت: روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد و مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و به طور کلی در ایام تعطیل نیز فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۲۶ مرداد ماه نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

«اصغر مکارم» در نشست هیئت رئیسه این دانشگاه ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا حسینی و تشکر از کادر بهداشت و درمان در راستای مدیریت بیماری کرونا در منطقه، گفت: شرایط موجود شرایط سختی است از یک سو با فصل گرما مواجه هستیم و از سوی دیگر تعداد بیماران زیاد است و تقریبا تخت ها کرونایی تکمیل شده اما مدافعان سلامت با تمام توان جهادی کار می کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در روزهای اخیر آمار مبتلایان کرونا روزانه تغییر می کند اما با توجه به کاهش موارد سرپایی امیدواریم که میزان بیماران بستری نیز کاهش یابد البته این امر بستگی به رفتارهای مردم و مسئولین به ویژه در تعطیلات پیش رو دارد.


وی ضمن تاکید بر عدم خودداری از مسافرت و حضور در تجمع ها و استفاده از ماسک، خاطرنشان کرد: به عزاداران حسینی توصیه می کنیم با رعایت پروتکل های بهداشتی کادر بهداشت و درمان را در این روزهای سخت یاری دهید، اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند هفته آینده هفته آرامی می شود و در غیر این صورت موارد سرپایی و بستری آی سی یو و مرگ و میر افزایش می یابد.


مکارم تصریح کرد: عزاداری برای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اجر بسیار دارد و با روح و جان ما عجین شده است اما ضروری است که در این شرایط با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فکر حفظ سلامت جان خود و سایرین باشیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد و مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و به طور کلی در ایام تعطیل نیز فعال هستند و سپاه شهرستان جیرفت نیز در حد توان آنچه را که در اختیار داشتند در طبق اخلاص گذاشته و بدون ادعا به کمک حوزه سلامت آمدند که جای تشکر دارد.


وی اظهار کرد: در مجموع آمار واکسیناسیون گروه های هدف در جنوب کرمان قریب ۳۰ درصد است که بیشترین آمار مربوط به شهرستان جیرفت و کمترین آمار نیز مربوط به  شهرستان رودبار جنوب است هر چند که  در مقایسه با قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است.


مکارم عنوان کرد: امیدواریم مشکل تامین واکسن در کشور برطرف شود چرا که در این صورت ظرفیت روزانه تزریق ۱۲ هزار دوز در جنوب کرمان وجود دارد اگر این اتفاق بیفتد در مدت کوتاهی حداقل گروه های آسیب‌ پذیر واکسینه می شوند که این امر کمک می کنند تا دچار پیک های بدی نشویم.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه، خاطرنشان کرد: در روزهایی که همه جا تعطیل است حوزه سلامت تعطیلی ندارد و همه همکاران ما مشغول فعالیت هستند البته این نکته ضروری است که مردم توجه داشته باشند که توان کادر بهداشت و درمان نا محدود نیست پس باید با رعایت دستورالعمل ها به ما کمک کنند تا با کمترین آسیب این روزها را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 1085713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha