امر به معروف و نهی از منکر ابزاری تاثیرگذار برای اصلاح جامعه 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: فساد و برخی نابسامانی ها، غفلت از امر به معروف و نهی از منکر است و هیچ ابزاری بهتر، مهمتر و تاثیر گذار تر از امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه و مبارزه با فساد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۷ مرداد ماه مصادف با شب عاشورای حسینی مراسم عزاداری با سخنرانی امام جمعه در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار  شد.

 

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در جمع عزاداران در حسینه شهدا، گفت: قیام امام حسین (ع) نهضت بزرگی است که هیچ‌ قیامی در تاریخ به عظمت و بزرگی آن نرسیده و نخواهد رسید و این قیام‌ ابعاد، اهداف و فلسفه های بسیاری دارد که محدود به یک مورد خاص نمی‌شود.



 امام جمعه جیرفت افزود: آن حضرت چندین فلسفه قیام‌ خویش را بیان کرده و اصلاح جامعه به عنوان یکی از فلسفه های اجتماعی این قیام است.


وی بیان کرد: امام حسین (ع) یک‌ مصلح بزرگ در تاریخ بشریت است و واژه اصلاح در تاریخ سیاسی و اجتماعی مورد سوء استفاده‌های فراوانی قرار گرفته است، بسیاری و حتی منافقان خود را اصلاح‌طلب عنوان می‌کنند در حالی که خداوند آن را رد می‌کند.


حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که کلیه فرایض و ارزش‌های دینی به امر به معروف و نهی از منکر وابسته‌اند، ابراز کرد: مرحله امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) مرتبه‌ای دیگر و بسیار حساس و مهم است که امام و اصحابش باید برای آن جان داده و شهید شوند و کودکان و بازماندگان به اسارت بروند و در یک جمله، حفظ دین است.


امام جمعه جیرفت تاکید کرد: قیام ‌امام حسین (ع) از ‌منظر امر به معروف و نهی از منکر آن است که حضرت قیام کرده تا اعلام کند تا قیامت، امثال یزید صلاحیت حکومت بر مسلمانان و جانشینی خاتم الانبیاء را ندارند و جامعه اسلامی نباید با آنها بیعت کنند و اگر چنین بیعتی صورت بگیرد، فاتحه اسلام را باید خواند چرا که از بین رفته و چیزی از آن باقی نمی‌ماند.


وی اظهار کرد: ابزار اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر است و این ۲ فریضه مهم الهی، جایگاه کم‌ نظیری در بین آیات و روایات بوده و دارای مراتب مختلف است.


حجت الاسلام تارم ادامه داد: فساد و برخی نابسامانی ها، غفلت از امر به معروف و نهی از منکر است و هیچ ابزاری بهتر، مهمتر و تاثیر گذار تر از امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه و مبارزه با فساد نیست.


امام جمعه جیرفت عنوان کرد: مرتبه همگانی امر به معروف و نهی از منکر که تذکر زبانی است، بیش از همه مورد تاکید اسلام است و‌ همه باید در این خصوص فرهنگ سازی کرده و به آن عمل کنند.


وی اضافه کرد: برخورد های صحیح و اصولی همگان، فرد خاطی را متوجه می‌ سازد که افکار عمومی بر علیه او است و این قطعا تاثیرگذار است.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: مفاسد بزرگ و کوچک از ابتدا اگر با تذکرات همگانی مواجه شود در نطفه سرکوب و مهار می‌شود.


امام جمعه جیرفت بیان کرد: فضای مجازی برای تمام ملت‌ها هم بهترین تهدید و هم بهترین فرصت است، با منطق قوی اسلام و تشیع می‌توان یک‌ مطلب را در لحظه به تمام جهان مخابره کرد.


وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، هم خودشان از فضای مجازی استفاده بسیار به موقع دارند و هم توصیه ایشان به ما استفاده صحیح و موثر است.


حجت الاسلام تارم تصریح کرد: بخش مهم و بهترین شکل امر‌ به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی، مطالبه‌گری معقول است.


امام جمعه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: هر اداره ای، مدیر، شرکت، بنگاه‌های حقوقی و فردی به یکباره ببیند اگر روزانه مطالبات مردمی از آنها در فضای مجازی منتشر می‌شود، موثر خواهد بود و نمی‌تواند در قبال مطالبات به حق مردم مقاومت کرده و بی توجه باشد.

کد خبر 1086037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha