سالن آمفی تئاتر رضوانشهر پس از ۱۹ سال انتظار افتتاح شد

سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر پس از ۱۹ سال انتظار با صرف هزینه هشت میلیارد تومان اعتبار افتتاح و به بهره برداری رسید. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رضوانشهر، سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر پس از ۱۹ سال انتظار با صرف هزینه هشت میلیارد تومان امروز(شنبه، ۶ شهریور) همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

«فیروز فاضلی »یا تاکید بر ضورت احداث این سالن در شهرستان رضوانشهر اظهار داشت: شهرستان رضوانشهر با ۶۶هزار نفر جمعیت سنی و شیعه و گویش تالشی و گیلکی از متنوع ترین ترکیبهای جمعیتی استان گیلان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: این شهرستان با ۷۴۸ کیلومتر مربع مساحت متاسفانه فاقد هرگونه فضای استاندارد و مناسب فرهنگی بود. بنابراین در سال ۱۳۹۵ فاز اول پروژه مجتمع فرهنگی هنری رضوانشهر و درحال حاضر فاز دوم این پروژه به بهره برداری رسیده است.

 

وی گفت: این مجموعه شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت حدود ۲۷۰ صندلی، محل استقرار و فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری، گالری هنرهای تجسمی، پلاتو جهت تمرین نمایش، بخش اداری، سالن جلسات جهت برگزاری جلسات فرهنگی و هنری و اداری، فضای تاسیسات و نگهبانی و محوطه فضای سبز است.

 

*سالن آمفی تئاتر خواسته به حق مردم رضوانشهر

«محمود قاسمی» نیز گفت: مجتمع فرهنگی رضوانشهر یکی از خواسته های به حق هنرمندان و مردم فرهنگ دوست این شهر است و این مجتمع فرهنگی هنری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از سال ۱۳۸۱ آغازشده که بخش اداری آن درسال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسیده است.

 

فرماندار رضوانشهر اظهار داشت: فاز دوم پروژه که شامل سالن آمفی تئاتر است نیز امروز به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

*سالن آمفی تئاتر رضوانشهر ۲۷۰ نفر ظرفیت دارد

«مجید شافعی» با بیان اینکه این شهرستان از معدود شهرستان‌هایی بود که سالن اجتماعات دولتی و حتی غیر دولتی نداشت و نیازمند سالنی برای برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و مراسم‌های مختلف بود، اظهار داشت: این سالن با ظرفیت حدود ۲۷۰ نفر، دارای سالن، بالکن و سن استاندارد است و طراحی آن به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان سینما، تئاتر و سالن اجتماعات، استفاده کرد. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر تصریح کرد: احداث این مجتمع را اداره کل راه و شهرسازی برعهده دارد و مجموعه ارشاد صرفاً بهره بردار است و با قول مساعد مسئولان شهرستانی بزودی این سالن به طور کامل تجهیز و تکمیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر در هر شرایطی به مسیر خود ادامه می دهد افزود: سال‌های گذشته مراسم‌ها و همایش‌هایی جهت نکوداشت بزرگان شهرستان برگزار شد و قطعا وجود این آمفی تئاتر بر کمیت و کیفیت برنامه هایی از این دست خواهد افزود.

 

شافعی با اشاره به اینکه خداوند همیشه با هنرمندان شهرستان بوده و هست متذکر شد: در این راه پر فراز و نشیب علاوه بر هنرمندان شهرستان،رسانه های ملی و فضاهای مجازی ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کرد تا بتوانیم درخواست‌های خود را به گوش مسئولان برسانیم.  

 

وی همچنین از احداث یک مجتمع فرهنگی در شهر پره سر خبر داد و افزود: این مجتمع با تلاش و پیگیری‌های مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دست احداث است که امیدواریم با توجه به پیگیری‌های انجام شده شاهد بهره برداری از آن برای مردم فرهنگ دوست شهر پره سر باشیم.

 

شافعی از کلیه مسئولان استانی و شهرستانی و همه کسانیکه در تکمیل پروژه آمفی تئاتر شهرستان رضوانشهر همراهی کردند تقدیر و تشکر کرد.

 

*تحقق آرزوی هنرمندان رضوانشهر در سال 1400

«مجتبی دولت دوست» عکاس و خبرنگار گفت: سالن آمفی تئاتر از ضروریات فرهنگی این شهرستان بود. این سالن فرصت مناسبی را در اختیار هنرمندان قرار می دهد که بتوانند در محیط مناسبی کلاس های آموزشی برگزار کنند و تجربیات خود را با همدیگر به اشتراک بگذارند.   

 

«نبی اله صالحی نژاد» هنرمند عرصه نمایش نیز اظهار داشت: هدفمندی هنرمند می تواند انقلاب فرهنگی را در یک جامعه به وجود بیاورد که متاسفانه به دلیل کمبود فضای مناسب تا کنون نتوانستیم با هنرمندان این شهر به یک هم افزایی مشخص برسیم.

 

«سلمان اسماعیل زاده » از هنرمندان برجسته تئاتر نیز با تاکید بر ضرورت برخورداری از سالن بزرگ و مناسب گفت: وجود یک سالن مناسب برای انجام فعالیت هنری حرف اول و اساسی را می زند. هنرمندان باید بتوانند هنر خود را در فضای مناسب به مردم عرضه کنند .

 

«میثم پورجعفر زاده » فیلمساز نیز افزود: رضوانشهری ها مردمی فرهیخته و هنردوست هستند لذا برخورداری از سالنی مناسب برای برگزاری و اجرای نمایش، موسیقی و تئاتر حق مسلم این مردم است.

 

«فاطمه صدیق » هنرمند عرصه نمایش نیز خاطر نشان کرد: با افتتاح این سالن بخشی از خواسته های مردم این شهر محقق شد، هنرمندان این دیار سالها چشم انتظار افتتاح این سالن بودند که خوشبختانه در هفته دولت امسال این آرزو تحقق یافت.

کد خبر 1088903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha