آخرین مراحل ساخت پروژه بیمارستان شهرستان فردیس به روایت تصویر در هفته دولت

چشم انتظاری مردم شهرستان فردیس برای بهره مندی از تنها بیمارستان دولتی از سال ۹۵ تا کنون همچنان ادامه دارد، برحسب نظر مسئولان امر انتظار می رفت در هفته دولت این پروژه عمرانی به بهره برداری برسد ولی گویا تحریم ها، کمبودهای منابع مالی مانع جدی است.

خبرگزاری شبستان - البرز: چشم انتظاری مردم شهرستان فردیس برای بهره مندی از تنها بیمارستان دولتی از سال ۹۵ تا کنون همچنان ادامه دارد، برحسب نظر مسئولان امر انتظار می رفت در هفته دولت این پروژه عمرانی به بهره برداری برسد ولی گویا تحریم ها، کمبودهای منابع مالی مانع جدی است. 

 

« ابوالفضل اینانلو» در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان استان البرز گفت: تلاش ها این بود که پروژه بیمارستان شهرستان فردیس در هفته دولت شهریورماه سال جاری افتتاح شود، البته با توجه به اینکه در ابتدا مبنای بیمارستان به ۱۶۰ تخت بود و در نهایت به ۲۶۰ تخت بیمارستانی ارتقاء پیدا کرد این روند با تأخیر اتفاق افتاد. 

 

فرماندار شهرستان فردیس افزود: کلنگ زنی ساخت بیمارستان شهرستان فردیس در نخستین سفر رئیس جمهوری در سال ۹۵ آغاز شد ولی به دلیل تحریم ها، کمبودهای منابع مالی مانع رشد کار ساختمان بیمارستان شد. 

 

وی اظهار کرد: شهرستان فردیس با وجود جمعیت قابل توجه آن همچنین رویه مهاجرپذیری همچنان از بیمارستان محروم است با وجود این تلاش های مسئولان امر اعم از استاندار، دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان مجلس زمینه تأمین ۹۰ درصدی فیزیکی بنای ساختمان بیمارستان را فراهم کرده است.

 

فرماندار شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات بهداشتی برای مردم فردیس، ساخت ۲ کلینیک تخصصی و یک بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی بخش خضوری است که انتظار می رود این مهم بخشی از نیاز مردم را تأمین کند. 

 

مشاهدات و تصاویر میدانی خبرگزاری شبستان از البرز گواه این است که برای تسریع در روند این پروژه مهم بیمارستانی برای مردم استان البرز باید منابع مالی به زودی تزریق شوند به ویژه آنکه در فرآیند پیک شیوع بیماری کرونا این امر ضرورت بیشتری دارد. 

 

 

« مهران لک» نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: انتظار می رود با تخصیص بودجه مناسبت و مورد نیاز بیمارستان خردادماه سال ۱۴۰۰ شاهد بهره برداری و گشایش این پروژه باشیم، ولی متأسفانه همچنان مشکلات منابع مالی سدّی در برابر اتمام این طرح عمرانی شد. 

 

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: بیمارستان شهرستان فردیس در چهارطبقه و یک طبقه زیرزمین به مساحت ۲۱ هزار متر مربع زیربنا است و به صورت جنرال با تمامی بخش های بیمارستانی است. 

 

وی اظهار کرد: در خصوص اعتبار این پروژه بیمارستانی ۱۶۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که از این میزان طی سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و مابقی اعتبارات از طرف وزارت بهداشت و درمانی تأمین شد. 

 

لک ادامه داد: راه اندازی بیمارستان دولتی در شهرستان فردیس یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان فردیس است که بارها متقاضی آن بودند و در این خصوص مسئولان همت کردند تا این مهم محقق شود ولی مشکلات مالی مانع روند پروژه است.

 

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: مبنای روند اجرای پروژه بیمارستان شهرستان فردیس براساس استانداردهای معین شده است و در این مسیر وزارت بهداشت و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز همت ویژه ای داشته اند. 

 

 

 

 

« عزیزالله شهبازی» که در طول چند ماه گذشته حدود سه مرتبه از بیمارستان شهرستان فردیس با همراهی جمعی از مسئولان بازدید داشته است، آورده است: ۴۰ درصد روند عملیات اجرایی بیمارستان فردیس در سال ۹۹ و در اوج بیماری کرونا انجام شد که این مطلب چند برابر سال های گذشته بود.

 

استاندار البرز افزود: انتظار می رفت بنابر اعلام نظر پیمانکاران در خردادماه سال جاری شاهد بهره برداری پروژه بیمارستانی باشیم ولی با توجه به کمبود منابع و مشکلات مالی این مهم تا پایان هفته دولت نیز محقق نشد. 

 

وی اظهار کرد: از جمله مشکلات تحقق این پروژه صدور سند ثبتی یک و نیم هکتاری بود که با همت مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر دستگاه های مرتبط این مسئله مرتفع شد. 

 

شهبازی اظهار کرد: نشست های متعددی با شورای شهر و شهرداری فردیس برای واگذاری زمین و بررسی در کمیسیون ماه ۱۰۵ گذاشته شد. 

 

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ضرورت بهره برداری و اتمام پروژه بیمارستانی شهرستان فردیس به خوبی دیده شده است برای این مهم نیز اقدامات اساسی به عمل آمده ولی متأسفانه همچنان اعتبارات مالی است که اهمیت اساسی در پیشبرد کار دارد. 

 

 

و اما؛ مستندات خبری و مردمی نشان می دهد که کلنگ بیمارستان شهرستان فردیس از سال ۹۱ به زمین خورده است در این زمینه گفته های محمدجواد کولیوند نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی طی آن سال قابل تأمل است. 

 

جمعیت دانش آموزشی شهرستان فردیس ۶۸ هزار نفر و جمعیت کلی این شهرستان را ۶۰۰ هزار نفر تخمین زده اند و این درحالی است که مردم این شهرستان برای استفاده از بیمارستان دولتی مجبور هستند به بیمارستان های کرج مراجعه کنند که مسافت و هزینه های گزافی را متحمل می شوند.

 

همچنین در خصوص تخصیص بودجه این بیمارستان دولتی در سال ۹۴ شاهد تصویب بودجه ۴۰ میلیارد ریالی بودجه از طرف مسئولان وقت بودیم. با وجود این به نظر می آید که گذشت ۵ سال از اجرای پروژه یا ۹ سال دردی از مردم این شهرستان درمان نمی کند و همچنان باید با یک اقدام عملی و جهادی نسبت به تسریع تحقق پروژه از طرف مسئولان اقدام عاجلی انجام شود. 

 

کد خبر 1089536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha