زلزله زدگان خراسان شمالی برای دریافت تسهیلات بازسازی عجله کنند

خبرگزاری شبستان:مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: از روستاییان خسارت دیده از زلزله بهار امسال انتظار می رود برای انجام اقدامات مربوط به دریافت تسهیلات عجله داشته باشند.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بجنورد اظهار داشت: برخی از روستاییان خسارت دیده از زلزله هنوز مراجعه ای برای تشکیل پرونده و پیگیری برای دریافت تسهیلات بازسازی نداشته اند که انتظار می رود به این امر سرعت دهند.

 

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: یکی از علت های عدم مراجعه این افراد، اولویت برداشت محصولات کشاورزی است، اما انتظار می رود برای سرعت دادن به کار بازسازی، در این باره پیگیر باشند.

 

 

وی با اشاره به تاخیر در انجام اقدامات بانکی در پرداخت تسهیلات و کند بودن این روند گفت: از بانک ها درخواست شده تا با افزایش نیروی انسانی در شهرستان جاجرم و گرمه، به این امر سرعت دهند.

 

 


مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: اکنون 472 فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اما شمار کمی از این تعداد منجر به انعقاد قرارداد شده است و کار بانکی با کندی پیش رفته است.

 

 

 

وی درباره اسکان موقت خانواده هایی که در چادر به سر می برند گفت: در این زمینه تامین کانکس در دست پیگیری است البته تلاش داریم تا در صورت تامین منازل استیجاری اسکان موقت این خانواده ها انجام شود، البته مدارس هم در این زمینه یکی از گزینه ها برای اسکان موقت است.

 

 


محمدی با اشاره به اینکه بازسازی  143واحد مسکونی به صورت اضطراری در اولویت ساخت قرار گرفته است گفت: این واحدهای مسکونی برای خانواده هایی که اکنون در چادر به سر می برند ساخته می شود که 83 واحد در جاجرم است که همه به بانک ها معرفی شدند و 56 واحد هم مربوط به گرمه است که از این تعداد تنها چهار مورد به بانک معرفی نشده است.

 

 

 

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این تعداد پرونده، مشکل وام جاری دارند که قرار است تسهیلات برای بازسازی به نام همسر آنان پرداخت شود.

کد خبر 1090193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha