کشورهای حاشیه خزر اجازه حضور بیگانگان را  نمی دهند

امیر دریادار سیاری گفت: کشورهای حاشیه خزر هیچگاه اجازه حضور بیگانگان در دریای خزر را نمی دهند و ایران اسلامی برای انجام هرگونه فعالیت در دریای خزر که دریای صلح و دوستی نام گرفته تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» شامگاه امروز (جمعه، 12 شهریور ) در مراسم اختتامیه مسابقات جام دریا که در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار شد، تصریح کرد: کشورمان در دوره های اول مسابقات جام دریا خیلی مسلط عمل نکرد اما با کوشش و غیرت توانست مقام های خوبی کسب کند.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت نیروی دریایی راهبری جمهوری اسلامی ایران و کلیه نیروهای دریایی کشورهای همسایه را برقراری امنیت در خزر عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی در سه رشته غواصی در عمق کنارک، مسابقات جام دریا در بندرانزلی و اربابان سلاح در اصفهان مقام اول را کسب کرد و این نشانگر آن است که هر چه بخواهد انجام می دهد.

 

وی تاکید کرد: دریای خزر دریای صلح و دوستی نام گرفته و از آنجایی که این دریا برای همه کشورهای حاشیه خزر دارای اهمیت بالایی است باید همچنان دریای صلح و دوستی باقی بماند.

 

سیاری با اشاره به اینکه هرجا امنیت باشد صلح و دوستی نیز هست اظهار داشت: اگر امنیت نباشد نمی توان فعالیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انجام داد.

 

وی بیان کرد:  توسعه دیپلماسی دفاعی و دریایی از ابعاد دیگر این کار است که در این مسابقات بدنبال توسعه آن بودیم و کشور ما در دریای خزر به دنبال برقراری این ارتباط است.

 

سیاری این‌ مسابقات را گامی بزرگ در تحقق دیپلماسی دریایی و دفاعی کشور اعلام  و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بخوبی می داند  از این توان و ظرفیت دیپلماسی دریایی و دفاعی کجا بهره لازم را ببرد.

کد خبر 1090939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha