ناکافی بودن اعتبارات تخصیصی برای عمران مساجد در آذربایجان غربی

حجت الاسلام جوانبخت گفت: امسال ۶ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان بودجه مصوب استان برای تجهیز و مرمت مساجد بود تاکنون یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان آن تخصیص یافته است که برای عمران مساجد استان کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌‌غربی، ظهر امروز(۱۵ شهریورماه) سال‌جاری، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: میزان درآمد موقوفات استان در مدت مشابه سال گذشته ۸۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال بود و امسال حدود ۷۰ میلیارد ریال بیشتر شده است.

وی افزود: درآمد وصولی موقوفات استان در سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که بیش از ۸میلیارد تومان بوده رشد ۹۰درصدی دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۳۰میلیارد تومان برسد.

این مسئول ادامه داد: در قالب طرح «شمیم حسینی» ۲ هزار بسته معیشتی در ۵ شهرستان ارومیه، خوی، تکاب، سلماس و نقده و ۶۵ هزار پرس غذا گرم نیز در سطح استان پخت و توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: البته توجه ویژه ای طی سال های اخیر به موضوع "حفظ عین موقوفات" داشته ایم که رقم آن به ۵۰ درصد رسیده و با استفاده از آن، برای بازسازی موقوفات استفاده می شود و در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش حفظ عین موقوفات در آذربایجان غربی وجود دارد که در محل خود استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: در سال جاری یک میلیارد تومان هزینه بازسازی بقعه خلیفان ارومیه اختصاص یافته است، و در شرایط کرونا ۱۲ هزار بسته معیشتی در سال گذشته در بین اقشار کم درامد از طرف واقفان خیر اندیش توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۵۵ هزار از عرصه های موقوفات استان برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن اقدام ملی مسکن به اداره مسکن و شهر سازی استان اختصاص یافت.

گفتنی است؛ بیش از ۶ هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد.

کد خبر 1091908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha