جشنواره راهپیمایی اربعین در عراق با شعار « من البحر إلی النحر»

نهمین جشنواره راهپیمایی اربعین با شعار «من البحر الی النحر» از دورترین نقطه عراق آغاز شد و این راهپیمایی تا کربلا ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، فعالیت های نهمین جشنواره راهپیمایی اربعین با شعار «من البحر الی النحر» (از دریا تا محل شهادت امام حسین علیه السلام) روز دوشنبه(15 شهریور 1400) در منطقه راس البیشه در شهرستان فاو در جنوب استان بصره آغاز شد.

 

این جشنواره اعلام رسمی برای آغاز راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) به شمار می آید که زایران با پای پیام از استان ها و شهرهای مختلف عراق برای برگزاری این مراسم رهسپار شهر کربلای معلی می شوند.

 

شیخ فیصل العبادی، عضو کمیته برگزارکننده این جشنواره در سخنانی با اعلام تسلیت ارتحال آیت الله سید محمد سعید حکیم گفت: قرار بود که سخنران این جشنواره از خاندان حکیم باشد، اما ما مرجعیت دینی بزرگی را ازدست دادیم و ناراحت هستیم.

 

وی افزود: همان گونه که شنیده ایم، مسئله امام حسین(ع) و این مراسم تنها علت اصلی باقی ماندن این مذهب در این زمان است و ما را به خداوند متعال نزدیک می کند.

 

در همین حال، مقامات عراقی اعلام کردند:  تنها به 40 هزار زایر از کشورهای خارجی از جمله 30 هزار ایرانی به دلیل بحران کرونا و شیوع این بیماری اجازه شرکت در مراسم اربعین در شهر کربلای معلی داده می شود.

 

این مقامات همچنین بر رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در روز اربعین تاکید کردند.

کد خبر 1092169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha