توقف تغيير كاربري ۵۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در بوکان

امینی‌خواه گفت: در سايه فعاليت تیم های گشت حفاظت از كاربري اراضي كشاورزي در سطح شهرستان، از تغيير كاربري غیر مجاز ۵۰ هزار مترمربع از اراضی كشاورزي واقع در روستای کوسه بوکان جلوگيري شد.

«انور امینی خواه»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، افزود: این اقدامات در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و به استناد تبصره  2 ماده 10قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی و با حضور نماینده دادستان، رییس و همکاران امور اراضی مدیریت و پاسگاه نیروی انتظامی صورت گرفته است .

مدير جهاد کشاورزی بوکان ادامه داد: تغییر کاربری غیرمجاز دیوارکشی و استخر و فنس کشی از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز می باشند که در این راستا به تعداد 12 مورد قلع و قمع مستحدثات صورت گرفت .

وي با اشاره به اينكه بر اساس قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي، هرگونه تغيير كاربري اراضي كشاورزي، بدون اخذ مجوز از كميسيون مربوط از سازمان جهاد كشاورزي ممنوع است، گفت: با متخلفان، طبق قانون برخورد و نسبت به قلع و قمع برابر مواد تبصره 2 ماده 10 و ماده 3 قانون مذكور اقدام مي شود.

این مسئول همچنین از روستاييان و كشاورزان خواست در صورتي كه قصد احداث بنا و تاسيسات يا ديواركشي در اراضي زارعي و باغي متعلق به خود را دارند، قبل از هرگونه اقدامي از طريق تماس با سامانه ارتباط مردمي حفاظت اراضي كشاورزي (131) يا با مراجعه به مراكز خدمات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان براي دريافت مجوز اقدام كنند.

 امینی‌خواه گفت: در سايه فعاليت تیم های گشت حفاظت از كاربري اراضي كشاورزي در سطح شهرستان، از تغيير كاربري غیر مجاز ۵۰ هزار مترمربع از اراضی كشاورزي  واقع در روستای کوسه بوکان جلوگيري شد.

کد خبر 1092182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha