کاهش ۱۰ درصدی زندان‌های کردستان/ آزادی ۱۳ زندانی واجد شرایط

رئیس کل دادگستری استان کردستان ازکاهش ۱۰ درصدی تعداد زندانیان موجود در زندان‌های استان در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان در بازدید از بندهای اقامتی جوانان، نظام و نسوان کانون اصلاح و تربیت ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان با اجرای طرح پایش در راستای اهداف کاهش جمعیت کیفری زندانیان به بررسی درخواست‌های مددجویان پرداخت.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه آمار بازدید قضات از زندان‌های استان در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور مستمر قضات دادگستری در زندان‌ها ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده قضایی مددجویان موجب افزایش 34 درصدی استفاده از تاسیسات ارفاقی و نهادهای قانونی شده است که این دستاوردی قابل ملاحظه در راستای سند تحول قضایی است.

 

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: این موضوع موجب شده تا تعداد زندانیان موجود در زندان‌های استان در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یابد.

 

در پایان این بازدید با حضور مقامات قضایی و دستورات صادر شده از سوی رئیس کل دادگستری استان کردستان تعداد 13 نفر از زندانیان واجد شرایط فی‌المجلس از زندان آزاد شدند.

 

این دیدار با حضور معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان و مدیر کل زندان‌های کردستان انجام شد.

 

 

کد خبر 1093657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha