حفظ وحدت و انسجام ملي از وظايف ائمه جمعه است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم يكي از مهمترین وظايف ائمه جمعه را حفظ وحدت و انسجام ملي در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر بستان آباد در مسجد جامع این شهر تحقق گفتمان رهبری بدون وابستگی به جناح‌ها و کانون‌های قدرت و ثروت و جریانات سیاسی را از ائمه جمعه خواستار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مردمی بودن و با مردم بودن را از خصلت‌های امام جمعه عنوان کرد وبر تقویت قرارگاه فرهنگی و معنوی شهر تاکید کرد و از ائمه جمعه خواست پیگیری مطالبات مردمی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه تبریز افزود: پیگیری مطالبات مردم، ارائه گزارش مشکلات مردم به مسئولان و رفع آن‌ها باید در اولویت ائمه جمعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ائمه جمعه سرمایه اجتماعی و فرهنگی خود را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند تصریح کرد: سیر وسلوک ائمه جمعه باید نزدیکترین به سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیدایش انقلاب فرهنگی را یکی از برکات انقلاب اسلامی خواند و گفت:استقرار نماز جمعه در سراسر کشور از دستاورد‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام غفاری به عنوان امام جمعه جدید شهر بستان آباد معرفی و از زحمات ۳۰ ساله حجت الاسلام سید رضوی تجلیل شد.

کد خبر 1093976

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha