۳۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد

موسوی گفت: بر اساس آمار اعلام شده ۳۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که باید راهکارهای مناسبی برای بازگرداندن آنها به تحصیل ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید مهرداد موسوی» عصر امروز (دوشنبه ۲۲ شهریور) در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان اظهار کرد: زبان هر کشور نماد هویت ملی و وسیله ارتباط اهالی آن کشور است و ضرورت دارد که از آن صیانت شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود: مقام مظم رهبری بارها در خصوص اهمیت پاسداشت از زبان فارسی سخن گفته اند بنابراین باید تلاش کنیم که زبان فارسی دچار فرسایش نشود.

 

وی با اشاره تصویب قانون حفظ و ترویج زبان فارسی که در سال 95 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اضافه کرد: استان خوزستان ویژگی های منحصربه فردی دارد و تعداد شهرهایی که در گذشته شرکت های خارجی در آن فعالیت می کردند فراوان هستند که همین امر سبب شده تا بسیاری از واژگان غیرفارسی به زبان وارد شوند.

 

موسوی تصریح کرد: بر اساس آمار اعلام شده 30 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که باید راهکارهای مناسبی برای بازگرداندن آنها به تحصیل ارائه شود، علاوه بر آن بازماندگی از تحصیل باعث می شود که کودکان و نوجوانان از فراگیریی زبان فارسی فاصله گرفته و مشغول تکلم به زبان محلی خود باشند.

 

کد خبر 1094293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha