استفاده از ظرفیت کامل مساجد برای نمازگزاران واکسینه شده در «پنانگ» مالزی

اداره امور مذهبی اسلامی پنانگ مالزی اعلام کرد که افراد واکسینه شده می توانند از ظرفیت کامل مساجد برای برگزاری نمازهای یومیه و نمازهای جمعه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thestar»، اداره امور مذهبی اسلامی پنانگ مالزی  اعلام کرد که افراد واکسینه شده می توانند از ظرفیت کامل مساجد برای برگزاری نمازهای یومیه و نمازهای جمعه استفاده کنند.

 

محمد زاکوان زکریا ، مدیر اداره امور دینی اسلامی پنانگ  گفت : با وچود صدور این مجوز باز هم نمازگزاران ملزم به رعایت روشهای استاندارد عملیاتی  برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا هستند.

 

وی افزود: افرادی که به طور کامل واکسینه نشده اند باید بر اساس استانداردهای قبلی در نمازهای جماعت شرکت کنند،یعنی فقط 150 نفر از این نمازگزاران اجازه حضور در مساجد به طور همزمان را دارند.

 

مدیر اداره امور دینی اسلامی گفت که علاوه بر این منطقه ویژه ای برای ادای نماز مسافران یا رانندگان در نظر گرفته می شود.

 

محد زکوان تاکید کرد که گفتگوها و بحث های مذهبی همچنان باید به طور آنلاین انجام شود تا زمانی که خطر انتقال ویروس کرونا به طور کامل از بین برود.

 

به گفته مدیر اداره امور دینی اسلامی مدیریت مساجد نیاز به ایجاد یک کمیته نظارتی برای اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی  و اقدامات فوری برای انجام اقدامات ضدعفونی کننده در صورت گزارش موارد کرونا در محل اقامه نمازهای جماعت دارند.

کد خبر 1095578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha