ویژه برنامه مجازی «شور شعر» در خراسان جنوبی برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت روز و شعر ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، ویژه برنامه «شور شعر» به صورت مجازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طاهره حمیدی» امروز (۲۷شهریور) در ویژه برنامه مجازی «شور شعر» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: پیوند ایرانی با شعر ناگسستنی است و باید با ترویج فرهنگی و شعر فارسی بین کودکان ونوجوانان این پیوند هر روز محکم‌تر از گذشته شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: آثاری که در فرهنگ و ادب فارسی مشاهده می شود از نظر تعالیم دینی، اخلاقی و اجتماعی و همچنین هنری مثل خورشیدی فروزان و گنجینه‌ای فناناپذیر است که هر اهل دلی به اندازه ذوق و استعداد خود از این گنج عظیم بهره مند می شود.

 

حمیدی ادامه داد: آثار ادب فارسی که ثمره تلاش و کوشش و نتیجه فکر و اندیشه شاعران و اندیشمندان ما در طی قرن‌های متمادی است از اصیل ترین، قوی‌ترین و جالب‌ترین ادبیات دنیای متمدن امروزی به شمار می رود.

 

وی تصریح کرد: با ظهور دین مقدس اسلام این استعداد خاص ایرانی در کنار فرهنگ و تمدن و تعالیم اسلامی باعث شد که محیطی به وجود آید که اندیشمندان و افرادی مانند ابن سینا، سعدی، حافظ، مولوی، شهریار و... که بسیاری از آنان در آسمان علم و ادب ستارگان تابناکی هستند پا به عرصه بگذارند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در ادامه افزود: امروزه فرهنگ و ادب فارسی با نام شهریار عجین شده و از مرزها عبور کرده است و کمتر کسی وجود دارد که با شعر و ادبیات فارسی آشنایی داشته باشد و شخصیت شهریار را نشناسد و منکر مقام ممتاز این شاعر در شعر فارسی معاصر شود.

 

حمیدی با اشاره به این که شهریار در گونه‌های مختلف شعر فارسی آثار فراوانی ارایه داده است، بیان کرد: سادگی و روانی شعر شهریار و انتقال مفاهیم با کلمات زیبا و ساده به مخاطب رمز موفقیت این شاعر برجسته ایرانی بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به زندگی‌نامه و نمونه‌هایی از اشعار شهریار غزل‌های سروده این شاعر در مدح بزرگان دین را متفاوت و دلنشین دانست و در خصوص تخلص شهریار نیز توضیحاتی به مخاطبان خود ارائه کرد.

 

گفتنی است سفر مجازی به مراکز کانون در استان و خوانش شعر توسط اعضای مراکز، آشنایی با شعر و شخصیت شهریار، برگزاری مشاعره بین اعضای مراکز و پخش ویدیو شعرخوانی توسط استاد شهریار از دیگر قسمت‌های این ویژه برنامه بود.‌

 

 

کد خبر 1095766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha