تاکید رئیس جمهوری بر  بهره برداری سریع از سد کنجانچم

آیت الله رئیسی در ادامه سفر خود به استان ایلام از سد کنجانچم به عنوان بخشی از سامانه گرمسیری این استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس جمهوری، صبح امروز جمعه(۲ مهر) بلافاصله پس از ورود به ایلام در محل سد مخزنی کنجانچم واقع در شهر مهران استان ایلام حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سد، روند احداث و تکمیل و سامانه‌های متصل به آن را مورد بررسی قرار داد.

 

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در بازدید از سد کنجانچم با توضیحات کارشناسان و مهندسین این پروژه، در جریان مزیت‌ها و اهداف احداث و تکمیل این سد و نیز اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری استان ایلام قرار گرفت.

 

رئیس جمهوری در بازدید از سد کنجانچم در شهرستان مرزی مهران از توابع استان ایلام، اظهار کرد: کاری که در سد کنجان چم انجام شده  است اگر رها شود خسارات جدی به بار می‌آورد. 

 

آیت الله « سید ابراهیم رئیسی» یادآور شد: غیر از عدم  عدم پیشرفت  کار، کارهایی که در این سد انجام شده است انها هم  دچار فرسودگی می شود  و  سرمایه ما از بین می رود.

 

وی افزود: حتما یکی از کارهای مهم ما این است که سد کنجان چم تکمیل شود و در در ظرف شش ماه آینده بر اساس اعلام مسئولان  کار شود که  مردم از ثمرات این سد بهره مند شوند.

 

رئیس جمهوری یادآور شد:  به مردم وعده هایی در مورد این سد داده شده است و تاخیر در تکمیل این سد، می تواند موجب کاهش سرمایه اجتماعی شود.

 

آیت الله رئیسی گفت: از قرارگاه خاتم الانبیاء و از عزیزانی که هم  که تا کنون کار را دنبال کرده اند، از مدیر پروژه و وزیر محترم جهاد کشاوری متشکریم، اما کار با اتمام آن نتجیه می دهد و لازم است که این سد به بهره برداری برسد.

 

وزیر نیرو  در بازدید از طرح سامانه گرمسیری و سد کنجانچم مهران اظهار کرد: سد کنجانچم بخشی از طرح سامانه گرمسیری است که ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

 

« علی اکبر محرابیان» با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی سامانه گرمسیری در استان ایلام، اظهار کرد: بخش‌هایی از این طرح چند سال است که متوقف شده در تلاش هستیم با تزریق اعتبارات لازم به اتمام برسد.

 

وی افزود: امروز با حضور رئیس جمهور بخش‌هایی که نیاز به تزریق اعتبارات جدید دارد، بررسی شد و امیدواریم مشکل این طرح حل شود.

 

وزیر نیرو تصریح کرد: امیدواریم با دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت منابع لازم را به پروژه تزریق و آن را فعال کنیم.

 

گفتنی است، سد کنجانچم واقع در شهرستان مهران است که خردادماه امسال آبیگری شد، این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۸۶ متر و با طول تاج ۲ هزار و ۶۰۰ متر طراحی و اجرا شده است.

 

رئیس‌جمهور بعد از بازدید از سد کنجانچم راهی شهرستان مهران شد تا از نزدیک از زیرساخت‌های این شهرستان و پایانه مرزی مهران بازدید کند.

 

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در استان ایلام است.

کد خبر 1097875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha