برگزاری آئین تحلیف کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری کردستان

آئین تحلیف اولین گروه از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان در سال جاری در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری کردستان با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کردستان در مراسم آئین تحلیف اولین گروه از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان در سال جاری که در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ارتباط دادگستری با کانون کارشناسان رسمی یک ارتباط تنگاتنگ، دوسویه و موثر است.

 

وی تاکید کرد: کارشناسان رسمی با ارائه اظهارنظرهای فنی، دقیق، مستدل و جامع در حیطه تخصصی شغلی خود و  درمهلت مقرر، محاکم را در صدور رأی یاری کرده و از اطاله دادرسی جلوگیری نمایند در غیر اینصورت مسئولیت قضایی و انتظامی برایشان در پی دارد.

 

رشیدی افزود: رعایت امانتداری و بی‌طرفی از اصول مهم دیگر کار کارشناسی است و کارشناسان رسمی باید ضمن حضور در جلسات اجرای قرار کارشناسی با حضور طرفین دعوی ، به احقاق حق در جامعه کمک کنند.

 

وی اضافه کرد: معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان با ایجاد امکان «خودکاربری» برای کارشناسان رسمی این موقعیت را فراهم کرده تا بدون حضور در دادگاه و در کمترین زمان ممکن از طریق سیستم نظریات کارشناسی خود رابه کارتابل قضات ارسال نمایند.

 

سید جعفر رحیمی رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کردستان نیز در ادامه این مراسم، اهمیت کار کارشناسی را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: نظریات کارشناسان رسمی زوایای پنهان پرونده را برای قضات روشن می‌کنند.

 

وی خطاب به کارشناسان جدیدالورود گفت: مراقب حیثیت شغلی خود باشید و مواظب افراد کارچاق کن که همواره در کمین شما هستند باشید.

 

مراسم تحلیف  55 نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود در سال جاری با ادای سوگند برگزار شد و با اضافه شدن این افراد تعداد کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان در تخصص‌های مختلف به 471 نفر رسید.

کد خبر 1098290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha