برگزاری یادواره ۳۲ شهید گرانقدر محله آخونی تبریز توسط کانون نورالطریق

به همت کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی تبریز،مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۳۲ شهید گرانقدر محله آخونی با حضور مسئولین و خانواده معظم شهداء برگزار شد.

«حامد مصطفی زاده» درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درتبریز از برگزاری مراسم یادواره ۳۲ شهید گرانقدر محله آخونی تبریز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور پرشور و گسترده رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولین خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی تبریز گفت:سال‌های دوران دفاع مقدس تا همین امروز برگزاری مجالس یادواره و بزرگداشت شهدای محله‌ها سنت حسنه‌‌ای بوده که با استقبال جالب توجه مردم محلات مواجه می شود. مجالسی که قبل از هر چیز پیوندی آرمانی میان نسل سوم و چهارم انقلاب با جوانان نسل‌های اول انقلاب است. پیوندی که عدم آن باعث سقوط و استحاله تقریباً تمامی انقلاب‌های مشهور جهانی شد و البته پاسخی به تعجب تحلیل‌گران که چطور جوان امروز ایرانی پای همان آرمان‌های سه دهه قبل انقلاب ایستاده است.

مصطفی زاده با بیان اینکه شهدا از جایگاه و نقش ویژه‌ای برخوردارند تصریح کرد: شهدا باید به‌ عنوان الگو و قهرمانان واقعی به نسل جوان و نوجوانان معرفی شوند و جوانان و نوجوانان ما می‌توانند با قرار دادن شهدا به عنوان الگو و اسوه خود گام‌های تاثیرگذاری بردارند.

وی با اشاره به این موضوع که برگزاری یادواره شهدا یک جریان هویت‌ساز و موثر است و می تواند مایه اجتماع و همگرایی شود، تصریح کرد:مراسم یاد بود ۳۲ شهید گرانقدر محله آخونی تبریز همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان با سخنرانی حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده رئیس دانشکده الهیات و با حضور سرهنگ حاتمی مدیر مرکز رشد و تعالی سپاه عاشورا،سرگرد موسوی فرمانده محترم حوزه مقاومت ۵ امام محمدباقر،آقای قلیزاده جانشین محترم دبیرخانه کانون های مساجد استان و خانواده های معظم شهدا در مسجد آیت الله طالقانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری با بیان این مطلب که همواره باید قدردان خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشیم چرا که امروز این امنیت و اقتدار خود را مرهون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم؛اظهار کرد: در پایان مراسم از ۶ خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و از خانواده بزرگوار شهید مدافع حرم«وحید فرهنگی والا» و شهید مدافع سلامت «علی همراهی» تجلیل به عمل آمد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی تبریز ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه از بچه های مسجدی و با اخلاص گروه جهادی کانون  و بسیج که همواره در مناسبت های مختلف تلاش و همت می کنند که برنامه ها به بهترین شکل ممکن اجرا شوند، خاطرنشان کرد: یادواره شهدا در واقع نگاهی گذرا به زندگی سراسر ایثار و رشادت شهدا است و برگزاری مراسم این چنینی می تواند الگوهای برتری را به نسل جدید معرفی کند.

کد خبر 1099848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha