آموزش شهروندی برای آگاهی همشهریان از قوانین ساخت‌وسازها ضروری است

تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد گفت: آموزش شهروندی برای آگاهی همشهریان از قوانین ساخت‌وسازها ضروری است.

مجید تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به قوانین کمیسیون ماده صد، گفت: قانون ماده صد شهرداری‌ها ابراز می‌کند که انجام هر ساخت‌وساز در سطح شهر باید دارای مجوز و پروانه ساخت از شهرداری باشد و اگر همه شهروندان به این مسئله توجه کنند کمتر شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ناهمگونی در سطح شهر خواهیم بود و در واقع باید یک ناظر و کنترل کننده بر ساخت‌وسازها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق کمیسیون ماده صد چنانچه کسی به این مسئله توجهی نکرد طبق تبصره یک باید قلع‌وقمع شود و در شرایط خاص چنانچه نیازی به قلع‌وقمع ساختمان غیرمجاز نباشد جریمه‌هایی بر آن ساختمان اعمال می‌شود.

تجملیان گفت: در دوره‌های پیشین شورای شهر قدم‌های خوبی در جهت کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز برداشته‌شده و در این دور شورا نیز ما پیگیر این ماجرا هستیم که صدور پروانه به‌راحتی انجام گیرد به‌نحوی‌که همه شهروندان خودشان متمایل به اخذ پروانه و ساخت‌وساز مجاز شوند و ساختمان‌سازی‌ها به‌گونه‌ای باشد که شایسته شهر جهانی یزد باشد.

وی افزود: از سال ۹۹ جریمه‌ها به‌شدت افزایش داشته و ساخت‌وساز خلاف صرفه هزینه‌ای ندارد و گرفتن پروانه برای فرد به‌صرفه‌تر است. در مورد زمان هم سامانه شهروند سپاری که باهمت کمیسیون شهر هوشمند در دوره قبل که راه‌اندازی گردیده است سبب سرعت انجام این فرایندها گردیده است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: یکی از معضلات درزمینهٔ کمیسیون ماده صد عدم اطلاعات کافی شهروندان در مورد قوانین ساخت‌وسازها است که با آموزش شهروندی می‌توان این مشکلات را کم کرد.

وی در پایان گفت: همچنین رفع یک سری ناهماهنگی‌ها در ارتباط بین شهرداری و نظام‌مهندسی تا حد زیادی می‌تواند در تسریع این فرایندها تأثیرگذار باشد و سرگردانی مردم کمتر می‌شود. همچنین سامانه‌ها نیز باید مکانیزه‌تر گردند تا برای املاک مشابه احکام مشابهی صادر گردد.

کد خبر 1100323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha