لزوم نواختن زنگ واکسیناسیون در مدارس خوزستان/ ادارات وضعیت واکسیناسیون کارمندان خود را استعلام کنند

ابول‌نژادیان بر لزوم نواختن زنگ واکسیناسیون در مدارس خوزستان تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم که با همکاری آموزش و پرورش، تمام دانش آموزان را در همان مدارس واکسینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» امروز (شنبه ۱۰ مهر) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی ۱۲ شهرستان خوزستان نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: روند نزولی بستری بیماران در استان همچنان ادامه دارد به گونه ای که اکنون ۸۲۱ بیمار بیمار بستری در استان داریم که ۵۱۵ نفر در بخش های عادی و ۳۰۶ نفر در بخش های ویژه هستند.

 

وی اضافه کرد: تا تاریخ ۸ مهر، ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار دز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر معادل ۵۴ درصد تنها دز اول و ۹۵۰ هزار نفر معادل ۲۹ درصد، ۲ دز واکسن زده اند.

 

ابول‌نژادیان از مردم خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و ادامه داد: در هفته منتهی به ۹ مهرماه کل موارد بیماری ۲۹.۴ درصد کاهش یافته، موارد بستری ۳۸ درصد و موارد فوت ۳۸ درصد کاهشی بوده است.

 

وی ابراز کرد: موارد بیماری در همه شهرهای استان  به جز شوشتر منفی است و موارد بیماری در شهرستان شوشهر  ۲۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده که می‌بایست به این موضوع توجه جدی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه عدم استقبال دانش آموزان از واکسیناسیون باعث شده که آمار ما از کشور عقب تر باشد تصریح کرد: تاکنون تنها ۱۰.۵ درصد دانش آموزان استان از واکسیناسیون استقبال کردند که لازم است اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیر این موضوع شود.

 

وی عنوان کرد: ما قریب به یک میلیون دانش آموز در استان داریم که باید هر چه سریع تر واکسیناسیون آنها انجام شود؛ در رده سن ۱۵ تا ۱۷ سال، ۱۵ درصد دانش آموزان استان واکسن زدند که آمار پایینی است لذا خواهش می کنم که زنگ واکسیناسیون در استان هر چه سریع تر به صدا درآید.

 

ابول‌نژادیان خاطر نشان کرد: آمادگی داریم که با همکاری آموزش و پرورش، تمام دانش آموزان را در همان مدارس واکسینه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان های دهدز و بهبهان به ترتیب با ۷۸ و ۷۷ درصد بالاترین جمعیت خود را واکسینه کردند گفت: همچنین اهواز شرق ۷۴ درصد، اهواز غرب ۶۶ درصد، اندیمشک ۶۵ درصد، آغاجاری ۶۵ درصد، گتوند ۴۹ درصد، آبادان ۵۸ درصد، امیدیه ۶۰ درصد، هندیجان ۶۱ درصد و رامهرمز ۶۲ درصد جمعیت خود را حداقل یک دز واکسینه کردند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یاد آور شد: ادارات درخواست داریم وضعیت واکسیناسیون کارمندان خود را از دانشگاه علوم پزشکی استعلام کنند.

 

کد خبر 1101102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha