آیین سوگواری ۲۸ صفر در بقاع متبرکه شاخص استان همدان برگزار می شود

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های ۲۸ صفر در بقاع متبرکه شاخص استان همدان برگزار می‌شود، گفت: قرائت زیارت از بعید حضرت رسول(ص) از جمله برنامه های اجرای است.

حجت الاسلام «حاجی رضا زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: حضور پر شور زائران در امامزاده ها نشان از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) دارد و در چنین روزهایی که مصادف با سالروز شهادت ائمه اطهار(ع) است حرم هر یک از امامزاده ها میزبان خیل زائران می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت سبط اکبرش، آیین‌های عزاداری و مرثیه‌سرایی در  امامزاده گان و بقاع متبرکه  شاخص استان  همدان با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار می شود.


وی گفت: در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت (ع) برنامه های مختلفی برگزار و زیارت نامه حضرت رسول اکرم (ص) قرائت می شود.


وی بیان کرد: امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، شاهزاده حسین(ع)، امامزاده عیسی بن‌احمد(ع) و خاتونیه(س) از برخی امامزادگان شاخص استان هستند که مناسبت های مذهبی در این اماکن برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام زین العابدینی ادامه داد: سخنرانی، روضه خوانی، ادعیه خوانی و قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از جمله برنامه هایی است که در 28 صفر همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان اجرا می شود.

 

کد خبر 1101231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha