مراسم عزاداری در جوار بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود 

جهان اسلامی گفت: مراسم عزاداری و سوگواری هم زمان با سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در جوار بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

«جهان اسلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در تشریح برنامه های پایانی ماه صفر، گفت: مراسم عزاداری و سوگواری هم زمان با سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در جوار بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت بقعه متبرکه امامزاده سلطان سید احمد را از بقاع متبرکه شاخص کشور برشمرد و افزود: در همین راستا فردا راس ساعت ۱۱ و سی دقیقه‌ ظهر مراسم عزاداری همراه با سخنرانی حجت الاسلام جهانبانی امام جمعه ساردوئیه و مداحی برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: همچنین به دلیل هم زمانی دهه وقف با ایام پایانی ماه صفر، ویژه برنامه غبارروبی حرم مطهر امامزاده سلطان سید احمد و قبور شهدای آرمیده در جوار بقعه متبرکه این امامزاده نیز غبارروبی و عطر افشانی می شوند.


اسلامی ابراز کرد: مراسم غبارروبی و عطر افشانی با حضور متولیان امامزاده و جمعی از مسئولین درب بهشت برگزار می‌شود.


این مقام مسئول ادامه داد: پنج شنبه هم زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی در جوار بقعه متبرکه امامزاده سلطان سید احمد برگزار می‌شود.


وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز به همت هیئت امنای امامزاده و خیرین هر دو روز عزاداران بر سر سفره با برکت اهل بیت (ع) مهمان می شوند.


اسلامی در خاتمه یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت به مناسبت هفته وقف، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی، تجلیل از ۳ نفر از مدافعان سلامت شهرستان و دیدار با خانواده های معظم شهداء است.

کد خبر 1101692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha