لزوم تقویت قدرت استدلال  در کانون های فرهنگی هنری مساجد

حجت الاسلام رضایی گفت: در این برهه از زمان باید بچه های مسجد و مدیران کانون های فرهنگی هنری در زمینه‌های مختلف سطح اطلاعات خود را بالا ببرند تا در مواقع لزوم بتوانند با سلاح استدلال و دلایل منطقی جواب مخاطب خود را بدهند.

 خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج، بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیای،.با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنی،بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند فراهم کنید، مطالعه کنید، کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد.کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستن،خودتان را مجهز کنید، مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید. با سماحت و مدارا.»

 

مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱در خراسان شمالی بر فعال کردن کانون های مساجد از طریق همکاری سازمان های مرتبط با مسجد تاکید کردند که این مهم نیازمند استفاده از ظرفیت های موجود با محوريت امام جماعت به عنوان رئیس مسجد، پایگاه های مقاومت بسیج و ... است.

 

در این سخنان مقام معظم رهبری، کانون های فرهنگی هنری مسجد را به عنوان پایگاه فرهنگی در جامعه معرفی کرده و برضرورت توجه و فعال نمودن کانون های فرهنگی و هنری تاکید دارند. به مناسبت سالروز بيانات تاريخی رهبر معظم انقلاب درخصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام «احمد رضایی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد: ظرفیت های بسیار مختلف و متنوعی در مساجد موجود است و این ظرفیت ها باید به گونه ای مدیریت شود که تمام نیاز فرهنگی و اجتماعی مردم محله خودشان را تأمین کنند.

 

وی یکی از ظرفیت های فعال در مساجد را کانون های فرهنگی و هنری دانست و گفت: این کانون ها در کنار بسیج، انجمن اسلامی و هیئت های مذهبی می توانند نقش موثری داشته باشند که لازمه آن هم‌افزایی تمام تشکل‌های فعال و ارکان مساجد است.

 

حجت الاسلام رضایی با تأکید بر لزوم تشکیل شورای فرهنگی در مساجد برای مدیریت ظرفیت های این مکان مقدس، افزود: باید به سمت مساجد تراز انقلاب و اسلامی حرکت کنیم یعنی طرح و برنامه برای جذب نوجوانان و جوانان و حل مشکلات اجتماعی مردم محله داشته باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مجهز شدن کانون های مساجد به سلاح بصیرت، استدلال و معرفت، تصریح کرد: این مهم در سایه کار تشکیلاتی و منسجم، برنامه ریزی و مطالعه تقویت می شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه در این برهه از زمان باید بچه های مسجد و مدیران کانون های فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف سطح اطلاعات خود را بالا ببرند تا در مواقع لزوم بتوانند با سلاح استدلال و دلایل منطقی جواب مخاطب خود را بدهند، تأکید کرد: امروز بستر کار و فعالیت فرهنگی و اجتماعی در مساجد فراهم است و باید با برگزاری جلسات منظم و برنامه ریزی دقیق از نعمت هدایتگری در مساجد به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 

کد خبر 1104055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha