تاکید بر الگوسازی از مشاهیر و مفاخر اراک برای نسل جوان و نوجوان

فرماندار شهر اراک بر الگوسازی از مشاهیر و مفاخر اراک برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حسین بختیاری»، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته فرهنگی اراک در فرهنگسرایی شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه  بیش از یک چهارم مفاخر شناخته شده کشور از استان مرکزی هستند، گفت: این مهم یکی از افتخارات استان و شهر اراک به شمار می رود.

 

فرماندار اراک افزود: استان مرکزی از استان‌های مفاخر پرور کشور است و بسیاری از بزرگان فرهنگی، ادبی، سیاسی و اجتماعی از این استان برخاسته اند.

 

وی به برنامه های روز اراک اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه ها کارشناسی شده و در مدت یک هفته در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و... برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: طیف بزرگی از مفاخر برجسته استان مرکزی از کلانشهر اراک برخاسته‌اند و نیاز است که در حوزه الگوسازی از این سرمایه باارزش فرهنگی تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

 

فرماندار اراک در ادامه با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد رسالت سنگینی در معرفی هویت فرهنگی اراک دارند، بیان کرد: حرکت ابتکاری هفته فرهنگی این شهر فرصت مناسبی است که ظرفیت‌های فرهنگی به درستی بازتعریف و به مردم معرفی شوند.

 

بختیاری همچنین بر مشارکت همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی در برگزاری هر چه بهتر برنامه های این هفته تاکید کرد و گفت: حضور و مشارکت همگانی سبب تبیین هر چه بهتر هویت فرهنگی اراک می شود.

کد خبر 1104912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha