برطرف شدن آسیب های جامعه با حفظ حیا و عفت از سوی زنان

حجت الاسلام مدبر گفت: اگر زن حیا، عفت، حجاب، متانت و پاکدامنی خود را حفظ کند خود به خود بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه حل می شود.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه جهاد 2 گونه بوده که یکی جهاد «اصغر» همان نبرد با دشمنان بیرونی و ظاهری است، گفت: اسلام به دلایلی، این نوع از جهاد و شرکت در آن را به طور مستقیم و آشکار از زنان برداشته است.

 

امام جمعه جهرم به جهاد «اکبر» نیز اشاره کرد و افزود: این نوع جهاد بزرگتر و مهم تر بوده که همان جهاد با نفس اماره و مبارزه با هواها و هوس های شیطانی است.

 

وی بیان کرد: این 2 نوع جهاد با یکدیگر تفاوت هایی دارند که با توجه به اینکه تفاوت ها علت مهم تر بودن و بزرگتر بودن نوع دوم مشخص می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در جهاد «اکبر» دشمن خود را دشمن نمی خواند بلکه خود را دوست و خیرخواه می نامد، عنوان کرد: دشمن درون خانه بوده و خانه زاد است و زن و مرد، پیر و جوان و  جوان، کوچک و بزرگ، فقیر و غنی، بیمار و سالم و فقیر و غنی را در بر می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن نبردش قطعی نیست تا آخر عمر گریبان انسان را می گیرد، خاطرنشان کرد: شکست خوردگان و مغلوبین این دشمن جهنمی هستند در حالی که مغلوب دشمن بیرونی شهید است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه دشمن راه های نفوذش و شیوه های مبارزه اش بسیار متنوع و متعدد است، گفت: او اختصاص به مکان و موقعیت خاصی ندارد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در جهاد اکبر نقش اصلی تر و اساسی تر لااقل در بخشی از این جبهه از آن زنان است، تصریح کرد: اگر زن رسالت خویش را به خوبی انجام دهد هم خود، هم مرد و کودکانی که در دامان می پروراند را نجات داده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر زن حیا و عفت و حجاب و متانت و پاکدامنی خود را حفظ کند خود به خود بسیاری از مشکلات حل می شود، عنوان کرد: شاید مفهوم این سخن پیامبر (ص) که فرموده است «بهشت زیر پای مادان است» یا «بیشتر خیرات و برکات از ناحیه زنان است» همین باشد که اگر زنان بخواهند و اداره کنند می توانند دنیا را تبدیل به بهشت کنند.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان گفت: بزرگان دین برای پیروزی در نبرد بزرگتر توصیه ها و راهنمایی کرده اند که اگر به کار بسته شود سختی ها و مرارت های این برد بسیار کم است.

کد خبر 1109555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha