میزان رشد جمعیت در کشور به کمتر از یک درصد رسیده است

محزون با اشاره به اینکه میزان رشد جمعیت در کشور به کمتر از یک درصد رسیده است، گفت: اکنون با روند کاهش آمار موالید به ویژه در پنج سال اخیر مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار شب گذشته (سه شنبه 4 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه آخرین رقم جمعیت کشور در ساعت جمعیتی، حدود ۸۴ میلیون و ۹۸۲ نفر شمارش شده است، گفت: بعد از سرشماری سال ۹۵ جمعیت کشور بالغ بر ۸۰ میلیون نفر بود. در سال ۹۵ رشد جمعیتی ۱.۲۴ درصد اعلام شد، اما اکنون با روند کاهش آمار موالید به ویژه در پنج سال اخیر مواجه هستیم.

 

مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار با بیان اینکه سال گذشته با ثبت یک میلیون و ۱۱۴ هزار موالید در کشور، میزان رشد جمعیت به زیر یک رسید، ادامه داد: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که میزان رشد طبیعی جمعیت بر اساس این روند کاهشی که در موالید اتفاق افتاد حدود ۰.۷۳ درصد است به عبارتی به کمتر از یک درصد رسیده است.

 

محزون با اشاره به اینکه برآوردها نشان می‌دهد، اکنون جمعیت سالمند کشورمان با رقم حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به عبارتی ۱۰.۴ درصد جمعیت کشور را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: سهم سالمندی ما از رقم ۸.۲ درصدی سال ۹۰ به رقم ۱۰.۴ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده‌ است، یعنی طی ۱۰ سال ۲.۲ درصد به جمعیت سالمندی کشور اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۱۰ سهم سالمندی جمعیت به ۱۴.۱ درصد و در سال ۱۴۲۰ به رقم ۱۹.۴ درصد و در سال ۱۴۳۰ به رقم ۲۶.۱ درصد می‌رسد، گفت: رشد کلی جمعیت در ایران در سال ۹۵، ۱.۲۴ درصد افزایش داشته در حالیکه نرخ رشد جمعیت سالمندان۳.۶۲ درصد نزدیک به سه برابر رشد کلی جمعیت کشور بوده‌ است.

کد خبر 1109831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha