روحیه خودباوری در جوانان و نوجوانان تقویت شود

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: روحیه خودباوری و جهاد در جوانان و نوجوانان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که صبح روز یکشنبه (9 آبان) در محل سالن جلسات شهزد فخری زاده اداره آموزش و پرورش شد، گفت: نسل جوان و نوجوان ما در عصر حاضر نیاز به توجه بیشتری دارد و متاسفانه تاحدی از این موضوع غافل بوده ایم.

 

امام جمعه شهرستان زرندیه، افزود: نوجوانان و جوانان همواره با انجام کارهای بزرگ و موثر ثابت کرده اند که می توان به آنها اعتماد کرد و امروز مسئولان باید این عزیزان را در کارهای خود مشارکت دهنده چرا که این عزیزان آینده سازان ایران اسلامی هستند.

 

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده گفت: امروز هرچه داریم از روحیه جهادی و مقاومت، به ارث مانده از روزگاران هشت سال دفاع مقدس است و به فرموده رهبر کبیر انقلاب دفاع مقدس انقلاب ما را بیمه کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نقشی مهم و انکارناپذیر است و مدارس به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند.

 

در ادامه این جلسه «سیامک سلیمانی» نیز ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، گفت: اگر فرهنگ را مجموعه باورها و ارزشها در جامعه بدانیم، شکل گیری این باورها و ارزشها در اذهان نوجوانان و جوانان بسیار مهم و حیاتی به نظر میرسد.

 

فرماندار ونائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه افزود: می بایست در راستای شکل گیری صحیح این باورها و ارزشها اقدام به الگوسازی کنیم.

 

وی همچنین به نقش دوستان و هم سالان در شکل گیری شخصیت و باورهای نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: دوستان و هم سالان نقش بسیار مهم و اثر گذار در این راستا دارند که والدین و مربیان می بایست از آن غافل نشوند.

 

«احمدجوانمرد» نیز در ادامه این جلسه  هم در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه، گفت: فرهنگ عمومي به معناي فرهنگ غالب و گسترده‌اي است كه در ميان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌اي از عقايد،‌ ارزشها، جلوه‌هاي احساسي و هنجارهاست كه اجبار اجتماعي غير رسمي از آن حمايت مي‌كند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در كليت جامعه مورد قبول است.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ودبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه، افزود: فرهنگ تعيين كننده چگونگي تفكر و احساس اعضاي جامعه و راهنماي اعمال انسانها و معرف جهان بيني‌هاي آنها در زندگي است.

 

این مقام مسئول در ادامه با گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی شورایی غیر اجرایی و شورایی تصمیم ساز است و از آن می توان بعنوان اتاق فکر فرهنگی شهرستان یاد کرد.

کد خبر 1111257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha