ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به ۵۵۶۴ مددجوی مازندرانی

معافی گفت: به ۵۵۶۴ مددجوی تحت حمایت طی شش ماهه نخست امسال خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میثم معافی»، امروز(۱۲آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارد و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند، اظهار کرد: ائه خدمات مشاوره فردی و گروهی به مددجویان از جمله این خدمات است.

 

 

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: 3978 مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و 1586مددجو نیز از مشاوره و راهنمایی گروهی بهره مند شدند.

 

 

وی افزود: نوعروسان، زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان، دانشجویان، متقاضیان اشتغال، خانواده زندانی و تمامی افرادی که دارای آسیب های روحی و روانی و نیازمند مشاوره این خدمات ارائه شد.

 

 

معافی تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت روان، کاهش آسیب های روحی و روانی، افزایش تاب آوری، تحکیم بنیان خانواده، از اهداف برگزاری خدمات مشاورهو راهنمایی فردی و گروهی بوده است.

 

وی موضوعات خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی را بهبود روابط والدین و فرزندان، شیوه های تربیتی و فرزند پروری، آشنایی زوجین با مهارت های زندگی در راستای تحکیم بنیان خانواده، پیشرفت تحصیلی و مشاوره دانش آموزان پشت کنکور، مشاوره شغلی متناسب با نیاز جامعه و توانیی فردی، کاهش اختلالات اضطراب و استرس و... برشمرد.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: برای 2439 نفر از مددجویان در گروه سنی ۱۸-۵۰ سال سن ، شناسنامه الکترونیکی بهداشت و روان، آسیب های اجتماعی خانواده با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی انجام شد.

 

معافی افزود: هدف از این اقدام ، غربالگری وضعیت روحی روانی مددجویان و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با انجام مداخلات روانشناختی به منظور بهبود وضعیت سلامت روان مددجویان تحت حمایت بوده است.

 

کد خبر 1112338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha