ضرورت شناخت مسؤلان نهاد و دانشگاه فرهنگیان از معارف نورانی نماز

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بر ضرورت شناخت مسؤلان نهاد و دانشگاه فرهنگیان از معارف نورانی نماز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز با نهاد دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ، معاونین و مدیران ستاد و حجت الإسلام تقوی مـسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و حجت الاسلام و المسلمین فضلعلی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید رجایی صبح امروز در دفتر مرکزی ستاد اقامه نماز برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» نیز در پیامی خطاب به مسؤلین نهاد و دانشگاه فرهنگیان توصیه هایی را بیان داشت: اینکه مدیران خود شناخت کافی از معارف نورانی نماز داشته باشند و دانشجو معلمان را نیز برخوردار از این دانش ها و مهارت ها نمایند . ایشان بر استمرار آموزش های کاربردی و مفید در دانشگاه تأکید نموده و یادآوری نمودند که همواره از خداوند برای کار و فعالیت در این عرصه مهم و خطیر استمداد و کمک بخواهید .

 

دکتر «سید احمد زرهانی» قائم مقام ستاد اقامه نماز جایگاه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را بسیار پر اهمیت خواند و افزود: دانشگاه فرهنگیان سرچشمه تعلیم و تربیت در کشور است هم باید به این مسأله توجه کرد و هم فرصت های خدمتگزاری در این عرصه را مغتنم دانست و لازم است در این راه از فراد آگاه ، دلسوز و متخصص کمک گرفت .

 

وی افزود: ستاد اقامه نماز خود ریشه در آموزش و پرورش دارد و فعالیت ستاد از حوزه پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۶۹ آغاز شد .امروز آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان ، مساله اصلی و اولویت اصلی ما در فعالیت های ستاد اقامه نماز است .

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه تاکید کرد: ارتباط با استاد ، دانشجو و تشکل های دانشجویی در دانشگاه، بسیار اثر گذار است. وی ضمن تقدیر از کارهای خوب انجام شده در زمینه نماز در بین دانشجو معلمان و تفاهم نامه همکاری موجود فیما بین ستاد و دانشگاه تأکید کرد باید برنامه ریزی ها و فعالیت ها مستمر و دائمی باشد .


زرهانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همچون امام راحل نسبت به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نظر خاص و ویژه ای دارند افزود ما نیز با نهایت توان باید در این عرصه کوشا باشیم .

 

مسؤلین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ضمن گزارشی از برنامه های اقامه نماز در دانشگاه بر اهتمام و توجه ویژه دانشگاه به موضوع نماز در برنامه های آموزشی و فرهنگی در دانشگاههای خود تأکید نمودند .

 

کد خبر 1112409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha