لزوم ایجاد معاونت گردشگری در استانداری مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی از ایجاد معاونت گردشگری در استانداری مازندران خبر داد و گفت: این خطه از شمال کشور قطب گردشگری ایران عزیز است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۲آبان) در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران، اظهار کرد: در رابطه با مسئله گردشگری که یکی از دو دستور جلسه امروز این شورا بود به این نکته پرداخته شد که مازندران که قلب گردشگری است متاسفانه بعد از چهار دهه هنوز به اظهار دوستان هنوز یک طرح توسعه کلی در این حوزه نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: متاسفانه حتی در استانداری معاونتی به عنوان معاونت گردشگری نظیر آنچه که در خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و غیره نداریم، پس باید معاونت گردشگری در استانداری داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اینکه همه دوستان با انگیزه فرهنگی، دینی و اعتقادی خودشان هر ساله دغدغه مسائل مختلف روز استان را دارد اما کار خیلی سامان پیدا نمیکند به این علت است که یک نقشه کلی راه برایمان موجود نیست و یک سند بالادستی تدارک دیده نشده که برای خودش معضل است باید حل شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: مسئله بعدی بحث حجاب و عفاف است بنیاد عفاف و خانواده حدود یک سالی است که با مسئولیت خانم تقوی فعالیت‌های خوبی دارد، در این رابطه ناهنجاری‌هایی وجود دارد، باوجود اینکه خانواده‌ها و بانوان، آقایان فراوان ملزم به رعایت هنجارها و ارزش‌ها برابر با فرهنگ دینی خودشان هستند، عده‌ای هنجارشکنی می کنند.

 

این مسئول گفت: در زمینه هنجارها باید در سه سطر وظیفه خودمان را انجام دهیم، اولا اینکه ۷۰ درصد کار فرهنگی و ۳۰ درصد برخوردهای قانونی انجام شود، ۳۰ درصد هم در سه محور یک اینکه تشکل‌ها و باندهای پشت پرده یا زیرزمینی که این ناهنجاری‌ها را مدیریت می‌کنند همچون تشکل‌هایی که گداپروری را ترویج داده‌اند و متکدیان را در چهارراه‌ها می‌کارند باید شناخته شده و با آن‌ها برخورد شود.

 

وی ادامه داد: دولت هم می‌تواند در هر سه قوه در حوزه کاری خودشان مسائل عفاف و حجاب را رعایت کنند چرا که این‌ها نان خور نظام و نوکر ملت هستند و قرار است نان خور دین باشند بیشتر باید رعایت کنند تا سرریز آن مکان‌ها در کوچه و خیابان خودش را نشان ندهد، متاسفانه  برخی دستگاه‌ها وظایف خود را در این زمینه با تسامح نابخشودنی این بحث را دست کم می‌گیرند، که باید توجه شود‌.

کد خبر 1112636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha